Image
جدید 1403/03/29

بهترین دفترچه ها برای یادداشت برداری، طراحی و غیره

دفترچه ها، انواع مختلفی دارند و در سایز ها، کاربردها و جنس های مختلفی به تولید می رسند؛ ما در این م

دفترچه ها ، انواع مختلفی دارند و در سایز ها، کاربردها و جنس های مختلفی به تولید می رسند؛ ما در این مقاله از نوین پارسه قصد داریم تفاوت های دفترچه هارا ذکر نماییم تا بتوانید به هنگام خرید، با توجه به کاربرد خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

به هنگام خرید دفترچه، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، جنس کاغذ است، کاغذ باید به گونه ای باشد که رنگ جوهر را پخش نکند؛ سپس باید سایز مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

تفاوت در گرماژ برگه های دفترچه

برای برخی از افراد، ضخامت کاغذ مهم است زیر دوست ندارند جوهر خودکار ی که استفاده می کنند، در پشت صفحه ظاهر شود یا صفحه ی دفترچه ی خود به سرعت پاره شده و دچار آسیب دیدگی شود؛ هرچه ضخامت کاغذ بالاتر باشد، پخش رنگ در پشت صفحه و همچنین آسیب دیدگی و پاره شدن آن ها کمتر می شود؛ همچنین، ضخامت بالا ی برگه ها، می تواند به شما این امکان را بدهد تا روی صفحه ی خود به راحتی طراحی و نقاشی کنید.

تفاوت دفترچه های یادداشت از نظر سایز

دفترچه های یادداشت ، در سایز های متنوع و مختلفی تولید می شوند، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در کجا از آن دفترچه قرار است استفاده کنید، اگر در خارج از منزل از دفترچه استفاده می کنید، بهتر است سایز های کوچکتر را تهیه نمایید تا حمل و نقل آن آسان تر باشد؛ دفترچه های کوچک معمولا برای یادداشت کردن نکته های خیلی مهم کاربرد دارند ولی دفترچه های بزرگ فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، با این حال حمل و نقل آن ها سخت تر است.

تفاوت در نوع صحافی دفترچه ها

دفترچه ها، می توانند سیمی، ته چسب، ته دوخت، ته منگنه یا حتی به صورت کلاسوری باشند و تفاوت در نوع صحافی آن ها، دوام آن ها را تعیین می کند؛ اگر به دنبال دفترچه ای با دوام بالا هستید، دفترچه سیمی می تواند گزینه مناسبی باشد، بعد از آن می توانید به سراغ دفترچه های ته دوخت بروید؛ دفترچه های ته چسب و ته منگنه دوام بالایی ندارند.

اگر به دنبال آرشیو و ماندگاری صفحه های یادداشت خود هستید می توانید دفترچه های کلاسوری را تهیه نمایید، این دفترچه ها امکان پرکردن یا مرتب کردن صفحه ها را فراهم می کنند که به عبارتی می توان گفت قابلیت این را دارند تا چندین سال همراه شما باشند.

تفاوت دفترچه ها از نظر نوع کاغذ

برگه های دفترچه ها با توجه به طرحی که دارند، کاربرد متفاوتی را نیز ارائه می دهند؛ برگه ها می توانند سفید یا به عبارتی خالی باشند، نقطه ای باشند، خط دار باشد یا به صورت جدول طراحی شده باشند؛ رایج ترین نوع برگه، خط دار می باشد که از آن برای نوشتن نکات مهم و یادداشت برداری استفاده می کنند؛ این نوع کاغذ به نوشته های شما نظم می بخشند.

از برگه های سفید یا خالی نیز برای طراحی استفاده می کنند، همچنین این برگه ها به شما آزادی این را می دهند که افکار خود را به هر مدلی که دوست دارید، روی صفحه پیاده کنید؛ کاغذ نموداری نیز برای ارائه ژورنال و برنامه ها کاربرد دارد.

انواع دفترچه ها و کاربرد برخی از آن ها

دفترچه ها انواع مختلفی دارند، دفترچه های روزنامه نگاری، دفترچه های لغت، اداری، یادداشت برداری، پلنر و غیره؛ در ادامه قصد داریم برخی از دفترچه ها را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید به هنگام خرید، دفترچه ی ایده آل خود را انتخاب نمایید.

دفترچه های مناسب مدرسه

بهتراست برای مدرسه، یک دفترچه یادداشت ساده ی خط دار انتخاب کنید، اگر دفترچه های سیمی انتخاب کنید دوام بالاتری خواهد داشت و ممکن است تا پایان سال تحصیلی همراه شما باشد؛ انتخاب سایز دفترچه، به حجم مطالبی که قرار است یادداشت کنید بستگی دارد.

دفترچه های مناسب برنامه ریزی

برای برنامه ریزی سالانه، ماهانه و حتی روزانه، شما می توانید از پلنرها استفاده کنید؛ پلنر ها انواع مختلفی دارند و به شما در برنامه ریزی و نظم دهی به کارهایتان کمک زیادی می کنند؛ همچنین، انگیزه ی شما را بالاتر می برند؛ معمولا پلنرها در سایزهای آ5 و کوچکتر از آن، به تولید می رسند.

دفترچه های روزنامه نگاری(خبرنگاری)

دفترچه های مناسب روزنامه نگاری، معمولا صحافی افقی دارند و که علاوه بر ورق خوردن آسان، جدا کردن صفحه ها را راحت می کنند؛ این قضیه، کار را برای افرادی که از آن استفاده می کنند راحت تر می کند، این دفترچه ها خط دار هستند و معمولا در سایز 15*23 به تولید می رسند؛ دفترچه های ذکر شده، حجم مطالب زیادی را در خود جای می دهند و معمولا سایز بزرگتری نسبت به دفترچه های دیگر دارند.

دفترچه های برگه مشکی

به تازگی، دفترچه هایی با برگه مشکی، مورد توجه هنرمندان و نویسندگان قرار گرفته است؛ کاغذ های این دفترچه ها معمولا ضخامت نسبتا بالایی دارند و با جوهر سفید یا مداد سفید می توان روی آن ها طراحی یا یادداشت برداری کرد؛ دفترچه های ذکر شده جذابیت بسیار بالایی دارند.

دفترچه های مناسب طراحی

برای طراحی یا نقاشی، شما می توانید دفترچه های صفحه خالی یا بولت ژورنال تهیه کنید، این دفترچه ها به شما آزادی پیاده کردن افکارتان را می دهند؛ همچنین اگر جنس برگه ی دفترچه تان از نوع کاغذ کرافت باشد، اثر بهتری را به شما تحویل می دهد.

کلام آخر

در این مقاله، انواع دفترچه ها و کاربرد هرکدام از آن ها را برای شما توضیح دادیم؛ شما می توانید با تحلیل هر کدام از آن ها بهترین دفترچه را بر اساس نوع بودجه، سلیقه و کاربرد خود انتخاب نمایید؛ شما می توانید برای تهیه هر کدام از آن ها به فروشگاه اینترنتی نوین پارسه مراجعه نمایید.

همچنین مطالعه کنید: لیست لوازم التحریر کلاس ششم

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا