Image
جدید 1402/08/08

نکته هایی درمورد رنگ اکریلیک که شاید ندانید!

رنگ اکریلیک، یک رنگ بر پایه ی آب می باشد که هنرمندان زیادی از آن برای نقاشی بر روی بوم، کاغذ، چوب،

رنگ اکریلیک ، یک رنگ بر پایه ی آب می باشد که هنرمندان زیادی از آن برای نقاشی بر روی بوم، کاغذ، چوب، شیشه، پارچه، سفال و سایر سطوح، استفاده می نمایند؛ این رنگ پس از خشک شدن، بافت ها و جلوه هایی را بر روی کار شما ایجاد می نماید؛ برای کار با رنگ اکریلیک، بهتر است نکاتی را بدانید که به شما در خلق اثر خود، خیلی کمک می کند؛ در ادامه با ما در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه همراه باشید تا به بررسی نکات مورد استفاده در استفاده از رنگ اکریلیک ، بپردازیم.

اهمیت انتخاب رنگ های با کیفیت

رنگ های اکریلیک با کیفیت، رنگدانه های بالایی دارند و پوشش دهی مناسبی را به شما، ارائه می دهند، شما با استفاده از یک لایه رنگ با کیفیت، می توانید به نتیجه ی دلخواه خود، دست یابید؛ با استفاده از رنگ های بی کیفیت که رنگدانه های بالایی ندارند، امکان دارد با یک لایه رنگ، به نتیجه ی دلخواه خود نرسید.

تهیه ابزار مناسب رنگ اکریلیک

برای کار با رنگ اکریلیک ، بهتر است ابزار مناسب این تکنیک را تهیه نمایید؛ این ابزار شامل قلمو، غلطک، پالت، حلال، ظرف آب، دستمال و پارچه ی نخی می باشد؛ قلم موهایی که به هنگام کار از آن ها استفاده می کنید بهتر است دارای سایزهای مختلفی باشند تا بتوانید به وسیله ی آن ها، بافت ها و جزئیات را به خوبی اجرا نمایید.

پالت های مورد استفاده برای رنگ اکرلیک ، بهتر است ازجنس پلاستیک باشند تا پس از خشک شدن رنگ، بتوان آن ها را پاک نمود؛ ظرف آب یا حلال باید تمیز و حجم داخل آن به مقدار کافی باشد تا بتوان قلم مو ها را در آن شستشو داد؛ دستمال نخی نیز برای خشک کردن قلموها و پاک کردن لکه های رنگ، کاربرد دارد.

آماده سازی سطح

قبل از آنکه نقاشی بارنگ اکریلیک را شروع نمایید، بهتر است سطح مورد اسفاده ی خود را آماده کنید؛ آماده کردن سطح، شامل تمیزکردن، صاف کردن، پوشاندن و چسباندن سطح می باشد؛ بسته به نوع سطح، ممکن است نیاز به استفاده از چسب، چسب نقاشی، چسب داغ و غیره باشد.

ترکیب رنگ ها

برای تولید رنگ های مختلف، بهتر است از رنگ های اصلی استفاده نمایید، با ترکیب رنگ های اصلی، می توانید رنگ های ثانویه و ترکیبی را نیز بسازید؛ برای ترکیب کردن رنگ ها با یکدگیر، بهتر است از پالت استفاده نمایید و رنگ ها را به وسیله ی چاقو، کاردک یا قلمو، با یکدیگر مخلوط کنید؛ اگر می خواهید رنگ خود را رقیق تر کنید، بهتر است از آب استفاده نمایید.

استفاده از قلموی مناسب

برای کار با اکریلیک، بهتر است از قلموهای مناسب استفاده نمایید، قلموهای مناسب برای رنگ اکریلیک، از الیاف مصنوعی ساخته شده اند و در برابر آب و رنگ، مفاوم هستند؛ پرکاربردی ترین قلمو برای رنگ اکریلیک، قلموهای سرگرد و سرتخت مونرم می باشند.

استفاده از مدیوم های مختلف

به هنگام استفاده از رنگ اکریلیک، از مدیوم های مختلف استفاده نمایید؛ مدیوم ها موادی هستند که با رنگ اکریلیک ترکیب می شوند و باعث به وجود آمدن تغییر در خصوصیات رنگ اکریلیک می شوند؛ می توانید با مدیوم های مختلف، سطح کار خود را براق، مات و حجم دار کنید یا سرعت خشک شدن رنگ خود را افزایش دهید.

تمیزکردن و نگهداری

پس از پایان نقاشی، بهتر است لوازم استفاده شده در نقاشی را تمیز کنید تا برای مدت های طولانی ماندگار باشند؛ غلطک ها را با آب و صابون بشویید و خشک نمایید؛ توجه داشته باشید که رنگ اکریلیک، رنگی بر پایه ی آب می باشد ولی پس از خشک شدن، نمی توان به وسیله ی آب، آن را پاک نمود و بهتر است از حلال های رنگ اکریلیک، استفاده کرد؛ همچنین، نقاشی خود را پس از پایان کار، در جای خشک و خنک قرار دهید و از تابش مستقیم نور خورشید به آن، جلوگیری نمایید تا نقاشی شما دچار رنگ پریدگی نشود.

جمع بندی

همانطور که در این توضیحات در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه گفتیم، رنگ اکریلیک ، با خشک شدن سریع، درخشنگی و مقاومت بالا، در میان هنرمندان از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد، این رنگ می تواند به صورت خالص استفاده شود یا با مدیوم های مختلف ترکیب شود؛ برای کار با رنگ اکریلیک، بهتر است نکاتی را از قبیل خرید رنگ با کیفیت، ترکیب رنگ، استفاده از ابزار و قلموی مناسب، استفاده از مدیوم های مختلف و غیره رارعایت نمود تا بتوان اثر ماندگار تری را خلق کرد.

در صورتی که هنوز هم در مورد رنگ آکریلیک سوالی دارید یا نیاز به خرید رنگ آکریلیک دارید میتوانید با ما به شماره 09335821334 تماس حاصل فرمایید یا از صفحه رنگ آکریلیک بازدید و رنگ مدنظر خود را پیدا و خریداری کنید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا