Image
جدید 1402/07/28

کاربردهای گواش در هنر و تصویرگری که حتما باید بدانید!

گواش، رنگی بر پایه ی آب بوده که از آبرنگ متفاوت می باشد؛ با استفاده از گواش، می توان تصاویری مات ای

گواش ، رنگی بر پایه ی آب بوده که از آبرنگ متفاوت می باشد؛ با استفاده از گواش، می توان تصاویری مات ایجاد نمود؛ رنگ گواش، خصوصیاتی مانند پوشانندگی، کنترل پذیری و خشک شدن سریع را دارا می باشد که برای نقاشی، تصویرگری، هنرهای زیبا و خوشنویسی، مناسب است.

گواش را می توان با آب مخلوط نمود و با استفاده از قلم موهای مخصوص، بر روی مقوا و کاغذهای مخصوص آبرنگ، بوم نقاشی، چوب و سطوح مختلف، استفاده نمود؛ همچنین، رنگ گواش را می توان با سایر رنگ ها ترکیب نمود و در سبک های مختلف نفاشی از آن استفاده کرد؛ در این مقاله فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه ، قصد داریم کاربرد رنگ گواش را در رشته های تصویرگری، هنرهای زیبا بررسی و حروف نویسی، بررسی کنیم و آن ها را شرح دهیم.

کاربردهای گواش

کاربرد گواش در تصویرگری

تصویرگری، یک نوع رشته ی هنری می باشد که برای ارائه ی چهارچوب داستان، تصاویر بصری خلق می شود؛ همچنین، این تصاویر نیز برای پاسخ به سوالات، نقل قول از منابع و چالش ذهن، ایجاد می شوند؛ تصویرگران گاهی برای خلق تصاویر، رسم دست، نقاشی و عکاسی خود، از رنگ گواش استفاده می نمایند؛ هنرمندان می توانند با استفاده از رنگ گواش، لایه بندی، بافت و جزئیات پیچیده و زیبایی را خلق نمایند؛ همچنین هنرمندان می توانند با استفاده از این رنگ، برای تصویرگری کتاب های کودکان، مجلات، پوسترها و بسته بندی ها استفاده نمایند.

نمونه های مشهور تصویرگری با گواش

  • موریس سندک، تصویرگر و نویسنده ی آمریکایی، برای کتاب های خود با استفاده از رنگ گواش، تصاویری رنگین و سورئال خلق نموده که تصویر افسانه ها را منعکس می کند.
  • مارتین هانفور، تصویرگر و نویسنده انگلیسی، برای سری کتاب های خود، با ستفاده از رنگ گواش، تصاویری پرجمعیت و جزئی را خلق نموده.

کاربرد گواش در هنرهای زیبا

بسیاری از هنرمندانی که در رشته ی هنرهای زیبا فعالیت می کنند، از گواش استفاده می نمایند؛ این رنگ به هنرمندان این اجازه را می دهد تا با رنگ های مات و پرشور خود، بتوانند آثار هنری با انوع سبک ها و مضامین مختلف را خلق نمایند؛ هنرمندان از این رنگ، برای خلق نقاشی منظره، پرتره، طبیعت مرده، سورئالیسم و انتزاعیسم، استفاده می نمایند.

نمونه های مشهور هنرهای زیبا با گواش

  • هنری ماتیس، نقاش و هنرمند فرانسوی، از رنگ گواش برای خلق سری آثار جاز،استفاده کرده؛ اون با استفاده از این رنگ، تصاویری شاد و رنگینی را خلق نموده که آن تصاویر را از سبک موسیقی جاز، رقص و سفرهایی که رفته است، الهام گرفته است.
  • پائول کله، نقاش آلمانی نیز با استفاده از رنگ گواش، برای خلق سری آثار باوهاوس خود، تصاویری انتزاعی و هندسی را خلق نموده که آن تصاویر را از حرکت صنعت و هنر باوهاوس، الهام گرفته است.
  • پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی، برای سری آثار خود که گورنیکا نام دارد، از رنگ گواش استفاده کرد و با استفاده از آن، تصاویری سورئال و دراماتیک را به نمایش گذاشت.

کاربرد گواش در حروف نویسی

رنگ گواش، برای حروف نویسی نیز، یک رنگ بسیار مناسب می باشد که می توان با آن، انواع خطوط و شکل های زیبایی را به نمایش گذاشت؛ از رنگ گواش، برای ایجاد تباین و تضاد در حروف نویسی استفاده می شود؛ از این رنگ می توان برای حروف نویسی به سبک های مختلف مانند خط نستعلیق، خط ثلث، خط شکسته، خط کوفی و خط دیوانی، استفاده نمود.

جمع بندی

در این مقاله ما در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه به توضیح درباره انواع کاربرد گواش پرداختیم و به معرفی آن در هنرهای زیبا، تصویرگری و حروف نویسی پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در زمینه خرید گواش دارید میتوانید با شماره 09335821334 تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید یا مشاوره دریافت کنید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا