Image
جدید 1402/02/01

آموزش شست و شوی صحیح قلم مو انواع رنگ ها | نوین پارسه

چگونه بعد از کار قلم مو را طوری تمیز کنیم که رنگ داخل موهای قلم مو نماند؟ هر تکنیکی برای رنگ آمیزی،

چگونه بعد از کار قلم مو را طوری تمیز کنیم که رنگ داخل موهای قلم مو نماند؟ هر تکنیکی برای رنگ آمیزی، به نوع متفاوتی از قلم مو نیاز دارد و هر قلمویی در تکنیک های مختلف به روش های متفاوتی تمیز می شوند. در این مقاله در فروشگاه قلم مو و لوازم هنری نوین پارسه درباره شست و شوی صحیح قلم مو ها در انواع آبرنگ،گواش، اکولین، اکریلیک و رنگ روغن توضیح دادیم، با نوین پارسه تا انتهای مقاله همراه باشید.

شست و شوی صحیح قلم موها

اولین قدم در مراقبت از قلم موهای رنگی این است که مشخص کنید به چه نوع تمیزکاری نیاز دارد. به عنوان مثال، قلم موهای آبرنگ به همان شیوهی سختگیرانه ای که برای قلم مو های رنگ روغنی استفاده میشوند، نیاز ندارد.

شست و شوی قلم موی آبرنگ،گواش،اکولین

تمیز کردن قلم مو های گواش ، آبرنگ و اکولین بسیار راحت است و اگر رنگ به طور تصادفی در بین موهای آن خشک شود، به راحتی میتوان آن را پاک کرد. این رنگ ها بر پایه ی آب اند و برای فعال شدن در آب ساخته شده اند. برای تمیز کردن یک قلم مو آبرنگ پر از رنگ خشک شده به سادگی باید آن را با آب بشویید تا تمیز شود.

شست و شوی قلم موی اکریلیک و رنگ روغن

نگهداری و مراقبت ازقلم موهای اکرلیک و رنگ روغن سخت تر است و برای پاک کردن رنگ های خشک شده بین موها، کار بیشتری لازم است. اگر این قلم مو ها اغلب تمیز نشوند، خطر خشک شدن رنگ ها در بین موها بالا می رود.حلال ها وپاک کننده های قلم مو برای تمیز کردن قلم مو های مورد استفاده در این تکنیک ها بسیار مهم هستند.هر دونوع رنگهای اکرلیک و رنگ روغن پایه های متفاوتی دارند و هرکدام به طور متفاوتی تمیز می شوند. بهترین حلال را برای رنگی که استفاده میکنید پیدا کنید.

به طور کلی میتوان از محلول های قلم شوی، تینر و نفت استفاده کرد ولی تینر و نفت بوی زیادی دارند.

تینر قلم مو را بسیار تمیز می کند ولی استفاده از آن به تنهایی قلم مو را خشک میکند و به مرور زمان به آن آسیب میزند.

بهتر است تینر ونفت را به نسبت 30 به 70 باهم مخلوط کنید و سپس استفاده کنید.

محلول های قلم شوی برای رنگ روغن واکرلیک باهم متفاوت هستند.

محلول های قلم شوی رنگ روغن، تربانتین و وایت اسپریت هستند.

یرای رنگ اکرلیک میتوانید از محلول قلم شوی وستا، ریما استفاده کنید.

  • نکته ی قابل توجه آن است که قلم مو های طبیعی به مراقبت بیشتری نیاز دارند، چون اگر شسته نشوند، نمیتوان از بسیاری از مواد شوینده برای شستن آن ها استفاده کرد، زیرا ممکن است بسیاری از موهای آن بریزد یا بسوزد.

شروع شست و شو

  1. قبل از اینکه شست و شو را شروع کنیم،باید رنگ های اضافی قلمو را با دستمال پارچه ای پاک کنیم.
  2. محلول قلم شوی یا آب را داخل ظرف می ریزیم.هنگام شست و شوی قلم مو،موهای قلم مو را به ته ظرف فشار ندهید چون موهای قلم مو از هم باز می شوند و نمی توان آن ها را مثل روز اول به حالت اصلی خود در آورد.
  3. قلم مو ها را هنگام شستن،خیلی آرام در جهت موهای قلم مو به کناره ی ظرف می کشیم و رنگ های اضافه ی آن را پاک میکنیم.این کار را تا زمانی که رنگی بین قلم مو ها نمانده باشد ادامه دهید.
  4. سپس آب اضافی قلم مو را با یک دستمال پارچه ای بگیرید
  5. قلمو را در یک ظرفی بگذارید خشک شود به صورتی که موهای آن معلق باشد و به ته ظرف برخورد نکند.
  6. هنگام تمیز کردن قلم مو ها مراقب باشید که آن ها را به شدت تمیز نکنید طوری که شکل اصلی خود را از دست بدهند.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران

2 دیدگاه

نام
1402/05/26

comment

salam
1402/05/04

14020504

ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا