Image
جدید 1403/03/13

ویژگی های قیچی مناسب کودکان

قیچی یک ابزار مهم در دوران کودکی بوده و از آن به منظور انجام فعالیت های مختلفی اعم از درست کردن کار

قیچی یک ابزار مهم در دوران کودکی بوده و از آن به منظور انجام فعالیت های مختلفی اعم از درست کردن کاردستی، نقاشی، برش کاغذ و غیره، استفاده می شود؛ به هنگام انتخاب قیچی برای کودک خود باید دقت بالایی به خرج دهید زیرا قیچی مناسب به انجام کارها به صورت ایمنی، کمک می نماید؛ در این مقاله از نوین پارسه، قصد داریم ویژگی قیچی های مناسب کودکان را بررسی کنیم.

ویژگی های قیچی کودکان

اندازه قیچی

به هنگام خرید قیچی ، اولین چیزی که نیاز است به آن توجه کنید، اندازه ی قیچی است؛ قیچی باید کوچک باشد تا کودک بتواند آن را در دستان خود جای دهد و قیچی را کنترل کند؛ اگر سایز مناسب قیچی را انتخاب ننمایید، ممکن است کار کردن با آن دشوار باشد و باعث خستگی یا وارد شدن آسیب به دست کودک شما شود؛ قیچی های خیلی بزرگ و خیلی کوچک برای کودکان مناسب نیستند.

تیغه های قیچی

قیچی که انتخاب می کنید، باید تیغه هایش از جنس فولاد ضد زنگ باشند تا همیشه تیز بمانند؛ تیغه هایی که از جنس فولاد ضد زنگ هستند، دوام و مقاومت بالایی نیز دارند و برش های آن ها تیز و دقیق می باشند؛ تیغه های کند ممکن است باعث خستگی دست کودک شوند و خطر بریدگی را افزایش می دهند.

دسته های قیچی

دقت کنید قیچی که انتخاب می کنید، دسته هایش از جنس پلاستیک یا لاستیک نرم باشند؛ دسته هایی که به صورت ارگونومیک طراحی می شوند، به راحتی در دست کودک قرار می گیرند و برای کودکان راحت تر هستند؛ همچنین به هنگام انتخاب قیچی، به دنبال قیچی باشید که دارای محافظ انگشت باشد تا از بریدگی انگشتان کودک شما جلوگیری نماید.

مکانیزم قفل

قیچی های مناسب کودکان، دارای مکانیزم قفل هستند؛ این مکانیزم باعث می شود تا زمانی که از قیچی استفاده نمی شود، تیغه ها بسته باشند و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهند.

نکاتی هنگام خرید قیچی کودک

  • سن کودک: به هنگام خرید قیچی به سن کودک خود توجه کنید و قیچی مناسب با سن او را انتخاب نمایید.
  • فعالیت های کودک: اگر کودک شما به انجام فعالیت های خاصی علاقه دارد، می توانید قیچی هایی را انتخاب کنید که برای آن فعالیت ها مناسب هستند، مانند قیچی هایی با تیغه های موج دار.
  • دست غالب کودک: قیچی را متناسب با دست غالب کودک خود انتخاب نمایید؛ اگر کودک شما راست دست است، قیچی با تیغه هایی که در سمت راست قرار دارند، مناسب تر است؛ اگر کودک شما چپ دست است، قیچی با تیغه هایی که در سمت چپ قرار دارند، مناسب تر است.
  • قیمت قیچی: به هنگام خرید قیچی به بودجه خود توجه کنید، قیچی ها با قیمت های متنوعی در بازار موجود می باشند.

نکاتی برای حفظ ایمنی کودک به هنگام استفاده از قیچی

  • زمانی که کودک شما در حال استفاده از قیچی است، بر او نظارت داشته باشید.
  • نحوه استفاده از قیچی را به کودک خود آموزش دهید.
  • زمانی که از قیچی استفاده نمی شود، آن را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • از قیچی برای برش مواد سخت یا ضخیم استفاده نکنید.
  • تیغه های قیچی را به طور مرتب تیز نمایید.
  • قیچی های آسیب دیده را تعویض کنید.

موارد استفاده از قیچی کودکان

کاردستی

قیچی، می تواند برای بریدن کاغذ، مقوا و سایر موارد کاردستی، استفاده شود.

نقاشی

شما می توانید از قیچی به منظور بریدن و طرح دادن به کاغذ نقاشی استفاده نمایید.

برش نخ و ریسمان

شما می توانید در پروژه های مختلف، از قیچی برای برش نخ، ریسمان، کاموا، ربان و غیره، استفاده کنید.

کلام آخر

انتخاب قیچی مناسب برای کودک شما، به نیازها و ترجیحات فردی او بستگی دارد؛ با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله، می توانید بهترین قیچی را برای فرزند خود انتخاب نموده و به او کمک کنید تا مهارت های حرکتی ظریف خود را پرورش دهد.

اینجا در نوین پارسه میتونید انواع مدل قیچی رو انتخاب کنید یا قیمت مناسب

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران

محصولات مشابه

ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا