Image
جدید 1402/08/08

7 نکته خواندنی در مورد انواع قلم مو از نظر شکل سر

قلمو، یک ابزار بسیار کاربردی برای رشته های هنری از قبیل هنر، طراحی، نوشتن و رسم می باشد؛ قلمو ها، ا

قلمو، یک ابزار بسیار کاربردی برای رشته های هنری از قبیل هنر، طراحی، نوشتن و رسم می باشد؛ قلمو ها، از نظر شکل می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و کاربرد متفاوتی را ارائه دهند؛ قلم موی سر تخت، سرگرد، سر کج، شمشیری، زبان گربه ای، چتری و شاخه زنی انواع مختلف اشکال قلموها می باشند که در ادامه این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه ، به بررسی دقیق تر هرکدام و کاربرد آن ها می پردازیم.

قلم موی سرگرد

در قلموهای سرگرد، موهای قلمو به صورت گرد دیده می شوند این قلموها، یکی از پرکاربرد ترین قلموها در میان هنرمندان می باشند و می توان با استفاده از آن خط های نازک و اشکال مختلفی را ایجاد نمود؛ این دسته از قلم موها برای تکنیک های آبرنگ، اکریلیک، اکولین و گواش نیز، بسیار پرکاربرد می باشند.

از سری قلم موهای سرگرد موجود در فروشگاه نوین پارسه، می توان به قلموی 1010 پارس ارتیست، 3000 پارس آرتیست گلد، 555Bخرم، 303 افشان و 707 افشان اشاره نمود.

قلموی سرتخت

قلموهای سرتخت، عموما دسته های بلندی دارند و اندازه ی آن ها از صفر شروع می شود و به صورت اعداد زوج بزرگ تر می شود که می توانید نسبت به طرح خود، سایز مورد نظر خود را انتخاب نمایید؛ موهای قلم موهای سرتخت، به طور کلی به سه دسته ی مو نرم، مو نیمه زبر و موی زبر، تقسیم می شوند و برای سایه اندازی و تکرار طرح ها می توان از آن ها استفاده نمود.

قلموهای سرتخت مو نرم، برای رنگ روغن و رنگ اکرلیک، بهترین گزینه می باشند؛ به دلیل اینکه موهای نرم این قلمو به روی طرح شما، رد قلم خیلی کمی می اندازد ولی اگر از قلموی مو زبر در این دو تکنیک استفاده شود، معمولا رد قلم خود را بر جای می گذارند؛ قلم موهای سر تخت مو زبر، معمولا در سیاه قلم، برای تکنیک سایه زدن و محو کردن استفاده می شوند.

قلموهای سرتخت مو نرم در فروشگاه نوین پارسه، شامل قلموهای 4000 پارس آرتیست گلد، 2020 پارس آرتیست و 777B خرم، بوده و قلم موهای سرتخت مو زبر شامل سری 3050 پارس آرتیست، 2050 پارس آرتیست، 1111 پارس آرت و 2125 پارس آرت ، می باشند.

قلموی سرکج ( زاویه دار)

سر قلموهای زاویه دار یا سرکج، به صورت شیب دار دیده می شوند و این ویژگی قلم مو باعث می شود که جلوه ی خاصی به نقاشی بخشیده شود، قلموهای سرکج معمولا برای نگارگری مورد استفاده قرار می گیرند ولی می توان از آن ها در تکنیک آبرنگ، نقاشی خط، گواش و اکریلیک نیز استفاده نمود؛ قلموهای زاویه دار به هنرمندان این اجازه را می دهند تا بتوانند همزمان با نقاشی کشیدن، روی کار خود سایه هم بزنند؛ اگر قصد خرید این مدل قلمو را دارید، می توانید قلم موی سری 2040 پارس آرتیست را تهیه نمایید.

قلم موی شمشیری (DAGGER)

قلموی شمشیری، یک قلموی متفاوت می باشذ که قسمت جلویی یا شکمی آن چاقویی شکل یا برآمده و پشت آن صاف می باشد؛ این قلمو، جلوه ی خاصی را روی کار ایجاد میکند و برای کشیدن برگ و بافت گیاهان، بسیار مناسب است؛ این قلمو برای استفاده در نقاشی هایی باموضوع طبیعت و منظره، کاربرد بسیار بالایی دارد و معمولا برای رنگ های جوهری مثل اکولین و آبرنگ، مورد استفاده قرار می گیرند؛ برای استفاده از این قلمو، می توانید قلموی شمشیری سری 3030 پارس آرتیست را تهیه نمایید.

قلموی زبان گربه ای

قلموی زبان گربه ای، جزو پرکاربردترین قلموها در تکنیک های گواش، رنگ روغن و اکرلیک می باشد؛ این قلمو گاهی شبیه به قلموهای تخت عمل می کند با این تفاوت که شما می توانید در قسمت جلوی نقاشی خود به دلیل فرم قلموی زبا گربه ای، انحنا ایجاد کنید، این قلمو برای محو کردن و ترکیب رنگ ها نیز کاربرد دارد برای استفاده از این قلمو، می توانید قلموی سری 3010 پارس آرتیست را تهیه نمایید.

قلموی بادبزنی ( چتری)

اقلموهای چتری یا بادبزنی، شبیه چتر یا بادبزن می باشد؛ از این قلمو در نقاشی رنگ روغن و اکرلیک، از این قلموها برای هایلایت درخت ها استفاده می شود و درنقاشی آبرنگ نیز از این قلمو برای کشیدن بافت گیاهان و علف ها استفاده می شود؛ اگر قصد خرید این قلمو را دارید می توانید قلمو سری 3025 مونرم پارس آرتیست و قلموی سری 3020 موزبر پارس آرتیست راتهیه نمایید.

قلموی شاخه زنی

قلموی شاخه زنی، شباهت زیادی به قلموی سرگرد دارد و تفاوت ان با قلموی سرگرد، موی بلند آن است؛ از این قلمو، برای طراحی شاخه ها، نوشتن حروف، امضا، نگارگری، دورگیری و خطوط خیلی نازک استفاده می شود؛ شما می توانید برای خرید این قلمو، قلموی سری 2119 پارس آرت، سری 600 رویال و سری 404 افشان را تهیه نمایید.

جمع بندی

ما در این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه در این مورد توضیح دادیم که شما می توانید نسبت به تکنیک مورداستفاده ی خود، قلموی مناسب خود را انتخاب نمایید و از آن ها استفاده کنید؛ ولی پرکاربردترین قلمو ها که می توانند تقریبا مانند قلموهای دیگر عمل نمایند و برای هر هنرمندی واجب می باشند، قلموهای سرگرد و سرتخت می باشند.

در صورتی که هنوز هم درباره کاربرد انواع قلم مو سوالی دارید یا میخواهید اقدام به خرید قلم مو کنید میتوانید با شماره 09335821334 تماس حاصل فرموده و سفارش خود را ثبت کنید یا با رفتن به این صفحه " خرید قلم مو " اقدام به انتخاب و خرید قلم مو مدنظر خود نمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا