Image
جدید 1402/07/28

تشخیص بوم با کیفیت به هنگام خرید

بوم نقاشی، وسیله ای است که برای هنرمندان بسیار با ارزش بوده و اگر به درستی انتخاب نشود، ممکن است بع

بوم نقاشی، وسیله ای است که برای هنرمندان بسیار با ارزش بوده و اگر به درستی انتخاب نشود، ممکن است بعد از مدت ها، باعث آسیب دیدن اثر شما بشود، در این مقاله فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا یک بوم خوب انتخاب نمایید.

تشخیص بوم با کیفیت به هنگام خرید

تفاوت های بوم ها

بوم نقاشی، باید با دقت و احتیاط بالا انتخاب شود، عواملی مانند نوع چوب، نوع پارچه، نحوه ی آسترکشی و روش نگهداری بوم، در کیفیت بوم نقاشی شما تاثیر زیادی دارد، در ادامه ویژگی های مختلف یک بوم نقاشی خوب را بررسی می نماییم.

نوع پارچه

پارچه ای که در تولید که بوم خوب استفاده می شود، باید بافت مناسب، رنگ مناسب و ضخامت مناسب داشته باشد؛ پارچه ای با بافت مناسب را نمی توان با دست پاره نمود؛ رنگ مناسب پارچه برای بوم به این معناست که بوم شما باید رنگ سفید یا کرم داشته باشد تا رنگ های نقاشی رابه خوبی به نمایش بگذارد؛

بهترین نوع پارچه برای بوم باکیفیت، پارچه ی کتان می باشد؛ هرچند بوم هایی با پارچه های نخی، کرباس، پنبه ای وغیره، وجود دارند که آن ها نیز باکیفیت می باشند؛ پارچه ی بوم، باید به صورت یکنواخت به قاب چوبی منگنه شده باشد، بوم قاشی که پارچه ی آن شل باشد کار کردن شما را دشوار می نماید و به مرور زمان باعث تاب برداشتن بوم شما می شود.

نوع چوب

چوبی که در تولید بوم استفاده می شود، باید خشک، محکم و بدون ترک باشد، گره نداشته باشد و سمباده خورده باشد؛ چوب خشک از خم شدن و تغییر شکل بوم جلوگیری می نماید و چوب محکم نیز، مانع شکستگی و تابیدگی بوم می شود؛ بهترین چوب برای بوم، چوب راش می باشد؛ به هنگام خرید، زیر پارچه بوم را دست بکشید تا مطمئن شوید چوب به کار رفته در بوم، کاملا یکنواخت است.

نوع آسترکشی

آسترکشی سطح بوم، باید به صورت یکنواخت، بودن حباب و ترک انجام شده باشد؛ آسترکشی مناسب، جذب رطوبت و رنگ را کاهش می دهد و سطح بوم شما را صاف می کند و به آن جلا می دهد؛ آستر کشی مناسب بوم، جلوه ای زیبا به کار شما می بخشد.

منظم بودن منگنه های بوم

بومی که انتخاب می کنید، اگر با کیفیت و خوب باشد، منگنه هایش کاملا منظم زده شده است و پشت آن کاملا تمیز و مرتب می باشد، گوشه های پارچه یک بوم خوب و با کیفیت، مرتب جمع شده و محکم با منگنه به قاب چوبی فیت شده اند.

روش نگهداری بوم

برای حفظ کیفیت بوم نقاشی، لازم است که از رطوبت، گرد و غبار، حرارت زیاد، سرمای زیاد، تابش مستقیم خورشید و فشار فیزیکی بر روی بوم جلوگیری شود؛ همچنین، بوم را باید در جای خشک و تاریک نگهداری کنید.

جمع بندی

انتخاب بوم همیشه انتخاب مهمی برای شروع طرحای هنری است و جزو لوازم هنری اساسی محسوب میشود. درنتیجه هنگام خرید، باید بتوانید بوم با کیفیت و مناسب خودتان را تشخیص دهید که در این مقاله انواع بوم را بررسی کردیم و به معرفی آن ها پرداختیم، امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی را برده باشید. در صورتی که هنوز هم سوالی در مورد بوم نقاشی دارید یا بین انتخاب انواع بوم برای خود شک دارید میتوایند برای مشاوره خرید بوم نقاشی با شماره 09335821334 پشتیبانی نوین پارسه تماس حاصل فرمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا