Image
جدید 1402/07/25

تکنیک های کار گواش که حتما باید بدانید!

گواش، رنگی برای استفاده ی دانش آموزان، هنرآموزان و هنرمندان می باشد که بر پایه ی آب بوده و با حل شد

گواش ، رنگی برای استفاده ی دانش آموزان، هنرآموزان و هنرمندان می باشد که بر پایه ی آب بوده و با حل شدن رنگدانه ها در آب ایجاد می شود؛ این رنگ که به رنگ پوستر معروف است، خاصیت پوشانندگی دارد و پس از خشک شدن، به صورت مات دیده می شود؛ گواش، از قرن شانزدهم به بعد در اروپا مورد استفاده ی هنرمندان و هنرآموزان قرار گرفت و در قرن نوزدهم به رنگ پوستر، شناخته شد. در این مقاله فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه ، قصد داریم انواع تکنیک های مورد استفاده در نقاشی با گواش را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

تکنیک های مورد استفاده در نقاشی با گواش

بسیاری از هنرمندان، برای خلق آثار خود، از رنگ پوستر یا گواش استفاده می کنند؛ برای اینکه طرحی که در حال خلق آن هستید به بهترین شکل ممکن در بیاید، بهتر است به هنگام کار با گواش، یکسری نکته و تکنیک را رعایت نمایید تا به بهترین شکل ممکن اثر خود خلق نمایید؛ در ادامه چند تکنیک در کار با گواش را برای شما ذکر می کنیم.

تکنیک های مورد استفاده در نقاشی با گواش

کاغذ مورد استفاده

برای کار با رنگ گواش، بهتر از از کاغذ مناسب استفاده شود، کاغذی که سطح صافی داشته باشد و قدرت جذب کنندگی آن، بالاباشد؛ برای کار با گواش، مقواهای آبرنگ و کاغذهای طراحی گرم بالا، بهترین گزینه هستند.

قلم موی مناسب

برای نقاشی با گواش، بهتر است از قلم موهای سرگرد و با سایزهای مختلف استفاده شود؛ قلم موهایی با سایز کوچک، برای تکمیل جزئیات نقاشی بسیار مناسب می باشند و قلم موهایی با سایز بزرگ، برای پر کردن بک گراند و فضاهای بزرگ، کاربردی میباشند.

رنگ مناسب

برای اینکه یک اثر با کیفیت خلق نمایید، بهتر است از رنگ های باکیفیت و معروف استفاده نمایید، رنگ هایی که کیفیت بالایی دارند، روشنایی و شفافیت زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و ماندگاری آن ها در طولانی مدت، نسبت به سایر رنگ ها بیشتر می باشد؛ این رنگ ها به مرور زمان کم رنگ نمی شوند واز غلظت بالایی، برخوردار می باشند.

تکنیک تیره به روشن

برای این که نقاشی شما اثر بهتری را بر جای بگذارد، بهتر است به هنگام نقاشی کردن ازتکنیک تیره به روشن استفاده نمایید؛ در این تکنیک، ابتدا لایه های تیره تر کشیده می شوند و سپس لایه های روشن تر به آن اضافه می شوند؛ این روش به شما کمک می کند تا بتوانید رنگ های گواش را بپوشانید و خطوط زیرین را محو نمایید.

تکنیک پالس

در تکنیک پالس، با قلم موی تر، لکه های رنگ را بر روی سطح خشک و خام بکشید و سپس با یک قلم موی خشک؛ لبه های لکه ها را پاک نمایید و اصلاح کنید؛ استفاده از این تکنیک باعث می شود که رنگ ها با یکدیگر مخلوط نشوند و حالت لکه ای خود را حفظ نمایند.

تکنیک خشک

در تکنیک خشک، با قلم موی خشک و رنگ خالص یا کم آب، بر روی سطح خشک نقاشی کنید؛ استفاده از تکنیک خشک باعث می شود که رنگ ها با یکدگیر مخلوط نشوند و حالت زبر داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله ما در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه به توضیح درباره تکنیک های مورد استفاده در نقاشی گواش پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در زمینه خرید گواش دارید میتوانید با شماره 09335821334 تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید یا مشاوره دریافت کنید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا