Image
جدید 1402/07/22

هرآنچه که برای خرید بوم نقاشی باید بدانید!

بوم های نقاشی، در میان هنرمندان یکی از پرطرفدارترین ابزارها می باشند؛ هنرمندان و هنرآموزان، نقاشی ه

بوم های نقاشی ، در میان هنرمندان یکی از پرطرفدارترین ابزارها می باشند؛ هنرمندان و هنرآموزان، نقاشی های خود را به وسیله ی رنگ های مختلف، روی بوم ها پیاده می کنند و یک اثر ماندگار خلق می نمایند؛ با این حال، بوم ها انواع مختلفی دارند که لازم است قبل از خرید آن انواع مختلف آن را بشناسید؛ با این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه همراه باشید تا انواع مختلف بوم را بررسی نماییم.

انواع بوم از نظر کاربرد

به طور کلی ، بوم نقاشی از نظر کاربرد به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند که بقیه ی بوم ها، درزیر مجموعه ی این سه نوع بوم قرارمی گیرند، در ادامه، این سه نوع بوم را به شما معرفی خواهیم نمود.

بوم دیپ

بوم دیپ، ضخامت بیشتری را در چهارچوب خود، دارا می باشد و با استفاده از این این بوم، دیگر نیازی به قاب کردن اثر خود ندارید؛ بوم دیپ، بهترین انتخاب برای هنرمندانی می باشد که به خلق آثاری حرفه ای می پردازند.

بوم دور سفید

در بوم دور سفید، ضخامت چهارچوب و قاب بوم، به صورت معمولی می باشد و منگنه های به کار رفته در بوم، در پشت بوم قرار گرفته اند، این نوع بوم، معمولا رایج ترین نوع بوم در بین هنرمندان و هنرآموزان می باشد و افراد مبتدی تا حرفه ای می توانند از این نوع بوم، استفاده نمایند.

بوم نقاشی معمولی

بوم نقاشی معمولی، همانطور که از نامش پیداست، بسیار ساده و معمولی می باشد و منگنه های به کار رفته در آن، در کنار چهارچوب بوم قرار گرفته اند، استفاده از این نوع بوم، برای هنرمندان مبتدی که برای شروع کار خود یک بوم بسیار معمولی میخواهند، پیشنهاد می شود.

انواع پارچه بوم

پارچه ی بوم ، یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای انتخاب یک بوم با کیفیت، به آن توجه نمایید؛ این پارچه می تواند از نوع کرباس، کتان و فیبر باشد که در ادامه با انوع آن اشنا می شویم.

پارچه کرباس

پارچه ی کرباس، رایج ترین و ارزان ترین پارچه ی مورد استفاده برای بوم می باشد و بعضی از شرکت هایی که بوم تولید می کنند، از این پارچه برای تولید بوم های خود استفاده می نمایند؛ بافت این پارچه شل بوده و به راحتی دچار پارگی می شود؛ بنابراین، به هنگام کارکردن با آن باید مراقب باشید که پاره نشود؛ برای جلوگیری از آسیب دیدن آن، می توانید روی پارچه بوم خود را آستر کشی نمایید.

پارچه کتان

پارچه ی کتان، جنس مرغوب تری را نسبت به پارچه ی کرباس شامل می شود؛ بافت این پارچه نسبتا فشرده بوده و به ندرت پیش می آید که به هنگام کار، دچار پارگی شود؛ این نوع پارچه، برای نقاشی روی بوم، یک گزینه ی مناسب و ایده آل می باشد.

پارچه آبرنگ

بافت پارچه ی آبرنگ، مخصوص نقاشی با آبرنگ است، این پارچه، مانند یک بوم عادی و معمولی، برای هنرمند عمل می کند و اگر از رنگهای دیگر بر روی این پارچه استفاده شود، رنگ ها روی پارچه باقی می مانند و سرعت خشک شدن آن ها طولانی تر می شود.

انواع بوم از نظر اندازه

بوم های نقاشی با هر جنسی که داشته باشند، در اندازه های مختلفی تولید می شوند؛ کوچک ترین بوم سایز 10*10 دارد و تا سایز های نسبتا بالا و بزرگ، ادامه پیدا می کند؛ معروف ترین سایز بوم های مورد استفاده در بین هنرمندان، بوم 20*30، بوم 30*40، بوم 50*70 و بوم 100*70 می باشد؛ اگر طرحی که قصد دارید بر روی بوم پیاده کنید طول و عرض یکسانی دارد، بهتر است از بوم های مربع استفاده نمایید؛ به طور کلی، برای انتخاب سایز مناسب بوم خود، از طرحی که از آن الهام گرفته اید، کمک بگیرید.

انواع بوم از نظر شکل

بوم های نقاشی ، در شکل های مختلفی مانند مربع، مستطیل، بیضی، دایره و انواع چند ضلعی ها، تولید می شوند و به فروش می روند؛ هنرمندان نسبت به طرح خود، می توانند شکل مناسب برای اثر خود را انتخاب کرده و آن راخریداری نمایند؛ بوم های ذکر شده و در هر شکل و طرحی که باشند، در اندازه های مختلف ارائه می شود.

جمع بندی

انتخاب بوم همیشه انتخابی اساسی برای شروع یک طرح هنری است و جزو لوازم هنری اصلی محسوب میشود، انواع بوم از نظر کاربر، انواع بوم از نظر اندازه و شکل را در این مقاله بررسی کردیم و به معرفی هریک از کاربرد های بوم پرداختیم، امیدواریم از مطالعه این مقاله در مورد انواع بوم استفاده برده باشید. در صورتی که هنوز هم سوالی در مورد بوم نقاشی دارید یا بین انتخاب انواع بوم برای خود شک دارید میتوایند برای مشاوره خرید بوم نقاشی با شماره 09335821334 پشتیبانی نوین پارسه تماس حاصل فرمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا