Image
جدید 1401/04/02

چه مدادی برای طراحی صنعتی مناسب است؟

طراحی صنعتی و طراحی شغل و علاقه مورد نظر بسیاری است که برای انجام آن نیاز به ابزارهای لازمه آن را ن

طراحی صنعتی و طراحی شغل و علاقه مورد نظر بسیاری است که برای انجام آن نیاز به ابزارهای لازمه آن را نیز دارند. استفاه از مداد طراحی صنعتی کم رنگ و یا مداد طراحی صنعتی پررنگ از نیازهای طراحان صنعتی در سطح های مختلف طراحی آنهاست که در این مقاله در مورد این سوال که " چه مدادی برای طراحی صنعتی مناسب است؟ " می پردازیم. با ما در پارسه تا پایان این مقاله آموزشی همراه باشید.

انواع مداد طراحی صنعتی

برای طراحی و طراحی صنعتی بطور عمومی اول طراحی از مداد های کم رنگ استفاده میشود و در ادامه طراحی صنعتی و برای پررنگ کردن خطوط یا سایه زدن طراحی از مداد های پررنگ و نرم استفاده می کنند.

استفاده از مداد های کم رنگ و سخت به این دلیل است که در طراحی صنعتی خطوط بسیار کم رنگی کشیده میشود و نیاز به پررنگی ندارد ولی نباید مغز مداد نیز نرم باشد و روی کاغذ و در هنگام به اصطلاح اسکچ زدن مغز مداد خرد و پخش شود. بنابر اسنتفاده از مداد های سری کم رنگ و سخت H در طراحی صنعتی در مرحله Sketch بسیار مهم و مورد نیاز طراحان صنعتی است.

همچنین در در مراحل بعدی طراحی صنعتی طراحان به مداد های نرم تر و پررنگ تر سری B نیاز دارند و از این گونه مداد ها برای هاشور زدن یا سایه زدن استفاده می کنند و از مداد های سری H که سخت و کم رنگ هستند کمتر استفاده میشود زیرا کاربر زیادی در سایه زدن ندارند و سخت میتوان با آنها سایه زنی طراحی کرد.

انواع برند مداد طراحی صنعتی

برند ها و شرکت هایی که به تولید مداد طراحی صنعتی پرداخته اند و در بازار ایران موجود است بسیار هستند اما ما در این مقاله در نوین پارسه به معرفی تعدادی از این برند ها و شرکت های ایرانی و خارجی می پردازیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مداد طراحی صنعتی پررنگ

مداد های طراحی صنعتی پررنگ همانطور که گفتیم در برند های مختلفی مانند استدلر یا اونر و یا پریما و پیکاسو میتوانند باشند اما باید از سری Bباشند و هر چقدر عدد کنار نماد آن بالاتر برود مداد خاصیت نرمی بیشتری پیدا می کند و پررنگ تر میشود. در واقع این ویژگی مداد های پررنگ به دلیل درصد گرافیت بالاتر از خاک رس آنهاست.

مداد طراحی صنعتی ایرانی

بین مداد های طراحی صنعتی مدل های ایرانی بسیار کم موجود است و به دلیل عدم صرفه تولید اختصاصی مداد های سری B یا H در ایران کمپانی هایی مانند Arya اقدام به تولید مجموعه 12 عددی از انواع مداد طراحیHB ، H ، B ، F ، B2 ، H2 و... کرده است. البته که آریا مداد طراحی تک HB نیز تولید می کند اما برای طراحی مداد های سری H و B بیشتر مورد نیاز هستند. بنابر این اگر به دنبال مداد طراحی صنعتی ایرانی هستید میتوانید از برند آریا به خرید کالکشن 12 عددی مداد طراحی آریا یا مداد طراحی تک HB آریا کنید.

مداد طراحی صنعتی استدلر

در بین مداد های طراحی صنعتی مداد های استدلر نیز از برند های معروف هستند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. مداد های طراحی صنعتی استدلر در انواع B و H یا HB موجود هستند و با کیفیتی بالا تولید میشوند که میتوانید برای خرید مداد های H و B مخصوص طراحی صنعتی از این برند خارجی استفاده کنید.

مداد طراحی صنعتی فابرکاستل

فابرکاستل نیز یکی دیگر از برند های تولید کننده مداد طراحی صنعتی است که به تولید انواع مداد طراحی با نماد های مختلف سری B ، H ، HB و F می پردازد. شما میتوانید با جستجو مداد طراحی فابرکاستل در نوین پارسه به انتخاب و خرید آنها از فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه بپردازید. همچنین میتوانید از لینک خرید زیر استفاده کنید:

مداد طراحی گلد فابرکاستل

جمع بندی

در این مقاله نوین پارسه به این موضوع و سوال پرداخته است که " چه مدادی برای طراحی صنعتی مناسب است " و در ادامه به انواع برند های مداد طراحی پرداختیم. امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید و به شما در انتخاب مداد طراحی خود کمک شایانی کرده باشیم. در صورتی که سوالی در مورد خرید از سایت Novin Parse داشتین میتوانید با پشتیبانی واتساپ یا شماره تماس ما در ارتباط باشید.

بیشتر ببینید:

مداد طراحی آلمانی فابرکاستل (B8 , B5)
مداد طراحی گلد فابرکاستل (B تا B8)
مداد طراحی پیکاسو (B4 , B5 , B6)

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا