Image
جدید 1401/03/28

انواع مداد طراحی سیاه قلم

برای طراحی سیاه قلم بسیاری به دنبال انواع مداد طراحی سیاه قلم هستند بنابر این ما در این مقاله بر ای

برای طراحی سیاه قلم بسیاری به دنبال انواع مداد طراحی سیاه قلم هستند بنابر این ما در این مقاله بر این شدیم که برای رفع این سوال به نوشتن این مقاله و پاسخ آن بپردازیم، با ما در سایت لوازم تحریر نوین پارسه همراه باشید تا در مورد انواع مداد طراحی مخصوص سیاه قلم برایتان بگوییم، با پارسه تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سیاه قلم

سیاه قلم همانطور که از اسمش پیداست سبکی از نقاشی است که تنها طیف رنگی سیاه و سفید کاربرد و اهمیت دارند و از رنگ های دیگر استفاده نمی گردد. در طراحی سیاه قلم عموما از مداد طراحی سیاه قلم، پودر ذغال، مداد کنته، پودر گرافیت، محو کن ، براشر و انواع پاک کن ها استفاده میشود. در این مقاله ما در سایت لوازم هنری پارسه میخواهیم در مورد انواع مداد طراحی و انواع مداد طراحی مخصوص سیاه قلم صحبت کنیم پس تا انتهای مقاله همراه پارسه باشید.

در سیاه قلم بیشترین وسایل مورد استفاده مداد سیاه طراحی، کنته و ذغال است. همچنین در طراحی سیاه قلم از دو روش سایه زنی و هاشور زنی استفاده می گردد.

انواع مداد طراحی سیاه قلم

مداد های طراحی دارای تنوعی بالا هستند و در انواع H ، B ، F و HB تولید و استفاده می شوند. این علامت ها و نماد ها در مداد های سیاه نمایانگر ویژگی های مداد از لحاظ نرمی، چربی، سختی، و خشکی میباشد که در ادامه این بخش از مقاله به معرفی هریک از این انواع مداد های طراحی خواهیم پرداخت.

مداد های طراحی همانطور که گفتیم از نظر انواع با نماد هایی مشخص که گفته شد شناخته میشوند و از یکدیگر جدا شده اند. حال چه چیزی باعث میشود که مدادی سخت یا چرب و یا نرم باشد؟ در این بخش از مقاله برایتان توضیح خواهیم چه چیزی باعث این تفاوت ها میشود.

استفاده از گرافیت که در تولیدی های مداد طراحی از کارهای ضروری است و گرافیت ماده اولیه مداد های مشکی است. اما در کنار گرافیت شرکت ها از خاک رس نیز استفاده می کنند و استفاده از خاک رس باعث کنترل نرمی یا سختی مداد مشکی میشود.

بنابر این در سری مداد هایی که نرمی بیشتری دارند از گرافیت بیشتری استفاده شده است و در مداد هایی که سخت تر هستند از خاک رس بیشتری نسبت به گرافیت استفاده شده است.

مداد های B

جالب است بدانید که مداد های سری B بیشترین استفاده در طراحی را دارند و مداد های این گروه دارای درجه نرمی بالاتری از سایر سری های مداد مشکی هستند. این سری از مداد ها از خاک رس کمتر و گرافیت بیشتری برخوردار هستند و بنابر این پررنگ تر و نرم تر هستند.

مداد های H

مداد های سری H عموما برای نوشتن و یادداشت های کنار کتاب و داخل دفتر استفاده میشود و استفاده کمتری از آنها در طراحی سیاه قلم می شود. در این سری از مداد های مشکی از خاک رس بیشتری استفاده گردیده و از گرافیت کمتری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بهتر است بدانید که در سری های مختلف H و Bسایر گروه های مداد سیاه هرچه عدد کنار نماد آنها بیشتر شود در خصوصیت سری خود بهتر است. بطور مثال مداد H2 بسیار ازمداد H6 سختی کمتری دارد و بنابر این پررنگ تر و نرم تر است. اما هرچه عدد نماد آن مداد بیشتر شود در آن خصوصیت قویتر می شود.

مداد بدون چوب

مداد های بدون چوب برخی دیگر از انواع مداد طراحی سیاه قلم هستند که پوشش و نگهدارنده چوبی ندارند. قلم گرافیتی نیز نام دیگر مداد بدون چوب است و از این نام نیز برای آن استفاده میشود. این مداد ها عموما البته برای طراحی و اسکیس زنی مناسب است و در درجه بندی های سری B جای می گیرند.جالب توجه است که این مداد ها به تیز کردند نیز نیازی ندارند.

مداد کنته

مداد کنته یا در انگلیسی Conter نوعی دیگر از مداد ها هستند که نسبت به سایر مداد های طراحی سیاه قلم بسیار متفاوت تر می باشند و به عنوان یکی از وسایل نقاشی سیاه قلم مورد استفاده قرار می گیرند. مداد کنته از ترکیب مواد طبیعی چون اکسید آهن، اکسید تیتانیوم و گرافیک و ذغال تشکیل میشود و بر خلاف مداد زغالی تنوع رنگی نیز دارند.

جمع بندی

در این مقاله در سایت پارسه به معرفی انواع مداد طراحی سیاه قلم پرداختیم و برایتان توضیح دادیم که مداد های سری B برای طراحی سیاه قلم بیشتر کاربرد دارند و به معرفی انواع دیگری نیز پرداختیم. همچنین در مورد مداد بدون چوب نیز گفتیم و در مورد مداد کنته توضیحی دادیم. امیدواریم از این مقاله در novinparse نهایت بهره را برده باشید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا