Image
جدید 1402/01/15

زونکن برای چه چیزی استفاده میشود؟ کاربردها

زونکن یکی از لوازم اداری مرسوم است که در بسیاری از ادارات، مدارس و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای

زونکن یکی از لوازم اداری مرسوم است که در بسیاری از ادارات، مدارس و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای دسته بندی و بایگانی برگه ها و کاغذ ها و اسناد و مدارک استفاده میشود. در این مقاله ما در فروشگاه لوازم اداری نوین پارسه در اینباره صحبت می کنیم که زونکن برای چه چیزی استفاده میشود و کاربردهای زونکن را نیز برایتان توضیح دادیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

زونکن چیست؟

زونکن وسیله ای جهت نگهداری کاغذ ها و مدارک و اسناد است. زونکن ها دارای بدنه ای از جنس مقوا فشرده هستند و پوششی سلفونی گلاسه یا کتان دارند. زونکن هایی که دارای پوشش کتان هستند از دوام بالاتری برخوردارند و کیفیت بهتری نیز دارند اما زونکن های سلفونی نیز از کیفیت استاندارد مناسبی برخوردارند و مورد استفاده در بسیاری از محیط های اداری و دانشگاهی هستند. در ادامه این مقاله در نوین پارسه در مورد اینکه زونکن چه کاربرد هایی دارد توضیح دادیم و در مورد هریک از کاربردهای زونکن برایتان در این بخش نوشتیم.

زونکن چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی زونکن استفاده برای بایگانی و دسته بندی و مرتبط سازی اسناد و مدارک اداری است. زونکن در بسیاری از محیط های مختلفی مورد استفاده قشر های مختلفی قرار می گیرند که در این بخش در مورد هریک توضیح دادیم.

ادارات

در ادارات حجم زیادی از کاغذ و برگه استفاده میشود و مدیریت و دسته بندی این کاغذ و برگه ها نیاز به یک وسیله داشت تا قابل مدیریت باشد. با استفاده از زونکن میتوان به راحتی برگه ها، اسناد و کاغذ ها و یا فرم های پرشده یا آماده را نگهداری و بایگانی کرد و دیگر کاغذ و برگه ای گم نشود و به راحتی پس از مدت ها بتوان آن را از روی علامت و یا اسم روی زونکن پیدا و استفاده کرد.

مدارس

استفاده از زونکن در مدارس بیشتر برای بایگانی و دسته بندی مدارک دانش آموزان است. کارنامه های تحصیلی، برگه های هدایت تحصیلی یا نمونه سوالات سالهای قبل را میتوان در زونکن ها دسته بندی و نگهداری کرد. در چندسال گذشته که قبض کاغذی وجود داشت از زونکن برای نگهداری و بایگانی قبض کاغذی پرداخت شده نیز استفاده میشد.

دانشگاه ها

در دانشگاه ها نیز زونکن محبوب بخش اداری است. کارمندان دانشگاه ها با استفاده از زونکن مدارک تحصیلی و یا اطلاعات استادان و دانش آموزان را نگهداری و طبقه بندی می کنند. از دست رفتن یک سابقه تحصیلی میتواند باعث مدت ها عقب افتادن کار دانشجو ها گردد و همچنین استادان را نیز سردرگم کند. بنابر این با استفاده از زونکن این معضل نیز حل شده است.

مراکز تحقیقاتی

استفاده زونکن در بسیاری از مراکز تحقیقاتی یکی دیگر از آیتم هایی است که میخواهیم بدان اشاره کنیم. در مراکز تحقیقاتی اسناد و مدارک بسیاری از آنالیز ها، آرشیو های علمی، نتایج آنالیز و تحلیل های علمی و مدارک و اسناد هویتی نمونه های آزمایشگاهی یا خود کارمندان و دانشمندان وجود دارد که بایستی دسته بندی و بایگانی شوند، اینجا نیز کاربرد زونکن روشن می گردد و این مراکز به استفاده از این وسیله اداری جمع و جور و صد البته کاربردی می کنند.

شرکت ها

حسابداری شرکت ها یکی از مهمترین بخش های هر شرکتی است. حسابداران با حجم زیادی از مدارک و اسناد کارمندان، مدیران و مشتریان دست و پنجه نرم می کنند و بایستی این مدارک را به خوبی بایگانی و نگهداری کنند. استفاده از زونکن در بخش حسابداری شرکت ها از همه بخش ها بیشتر است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

در این مقاله در سایت لوازم اداری نوین پارسه در مورد این سوال که زونکن برای چه کاری یا چه چیزی استفاده میشود و کاربرد زونکن نیست توضیح دادیم و برای هریک از قشر ها و کارهای مختلفی که استفاده میشود توضیح دادیم.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا