Image
جدید 1401/10/27

سررسید چیست؟ انواع سررسید را بشناسیم

سررسید دفتر یادداشت روزانه ای است که تاریخ و وقایع مهم سال را به همراه فضایی خالی جهت نوشتن کارهای

سررسید دفتر یادداشت روزانه ای است که تاریخ و وقایع مهم سال را به همراه فضایی خالی جهت نوشتن کارهای روزانه و یادآوری ها و حساب و کتاب ها فراهم کرده است. سررسید را بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها جهت انجام کارهای حسابداری، نگهداری تاریخ های ورود و خروج ها، ورود و خروج کالا ها از انبارها و ثبت وقایع روزانه استفاده می کنند. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد انواع سررسید و کاربرد های آنها صحبت می کنیم، با ما در نوین پارسه همراه باشید.

انواع سررسید

انواع سررسید در طرح ها و انواع مختلفی وجود دارند و به جهت کاربرد های مختلفی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از سررسید ها سایز متوسط یا کوچک هستند و برخی بزرگتر هستند یا طرح خاص و اختصاصی خود را دارند. سررسید ها در انواع عمومی و تخصصی نیز به چاپ می رسند.

سررسید های تخصصی با جلد های چرمی و طراحی های شیک به فروش می رسند و سررسید های عمومی دارای جلد های معمول کاغذی و مقوایی تولید و به فروش می رسند.

سررسید بر اساس جلد

سررسید ها همانطور که برایتان گفتیم از نظر جنس جلد نیز دسته بندی میشوند و به انواع سررسید سلفونی، سررسید گالینگور و سررسید چرمی تقسیم میشوند.

سررسید چرمی:

سررسید چرمی در قیمت و تنوع کیفی بالایی تولید و به فروش می رسند. سررسید های چرمی در انواع چرم طبیعی و چرم مصنوعی یا صنعتی چاپ و عرضه میشوند. سررسید هایی که با چرم طبیعی هستند از کیفیت بسیار بالاتری برخوردارند و به طبع از قیمت بالایی نیز شروع میشوند. و در سویی دیگر سررسید های با چرم مصنوعی یا صنعتی از قیمت مناسب تری برخوردارند و همچنین از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

سررسید گالینگور:

سررسید گالینگور از متریال کاغذ، مواد پلاستیکی و رنگ تشکیل شده است و در کیفیت و طرح های مختلفی چاپ و به فروش می رسند. بیشترین استفاده از سررسید های جلد گالینگور در چاپ سررسید های اختصاصی است.

سررسید سلفون:

سررسید جلد گلاسه با روکش سلفون میتواند در انواع براق یا مات باشند و از طلاکوب نیز در آنها استفاده میشود.

انواع سررسید بر اساس طرح صفحات داخلی

سررسید ها همیشه یکسان چاپ نمیشوند و دارای انواع مختلفی نیز هستند. انواع سررسید های رایج را در ادامه این محتوا برایتان معرفی کردیم که میتوانید مطالعه کنید.

سررسید روزانه و 2 روزه:

در این نوع از سررسید ها در دو نوع جمعه جدا یا پنجشنبه و جمعه باهم طراحی و چاپ میشوند و همچنین در سررسید 2 روزه بصورت سطری یا ستونی تاریخ های دو روز در هفته در یک صفحه طراحی و چاپ شده اند.

سررسید هفتگی و ماهانه:

سررسید ماهانه یا هفتگی نیز نوعی دیگراز سررسید ها بر اساس انواع طراحی صفحات هستند که همانطور که از اسمشان مشخص است به صورت 2 صفحه ای هستند و در نوع هفتگی هر هفته در دو صفحه طراحی شده اند. در سررسید ماهانه نیز هرماه در یک صفحه و یا در دو صفحه جای می گیرند.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا