Image
جدید 1402/11/05

نکات مهم سررسید بر اساس اندازه های متفاوت

سررسید، یکی از محصولات محبوب و پرکاربرد چاپی بوده که در انواع مختلف و در اندازه های گوناگون به چاپ

سررسید ، یکی از محصولات محبوب و پرکاربرد چاپی بوده که در انواع مختلف و در اندازه های گوناگون به چاپ و تولید می رسد؛ در این مقاله در فروشگاه لوازم اداری نوین پارسه قصد داریم به شما راهنمایی کنیم تا مناسب ترین سایز سررسید را برای کار خود، تهیه نمایید.

انواع اندازه مختلف سررسید

انواع اندازه های مختلف سررسید:

در ایران، اندازه های متفاوتی از سررسید به تولید و چاپ می رسد؛ در ادامه قصد داریم اندازه های استاندارد سررسید را بررسی نماییم تا به هنگام خرید آن، انتخاب بهتری داشته باشید.

سررسید قطع رحلی

قطع رحلی، به عنوان رایج ترین اندازه در چاپ سررسید، شناخته شده است؛ این قطع دارای عرض 23 سانتی متر و طول حدودا 30 سانتی متر بوده و برای قراردادن بر روی میز یا دیوارمناسب است و می تواند فضای مناسبی را برای ارائه ی محتوا، در اختیار شما قرار دهد.

سررسید قطع جیبی

قطع جیبی، عرضی به اندازه ی 11 سانتی متر و طول 15 سانتی متری دارد و برای حمل، گزینه ی مناسبی می باشد و فضای کمی را اشغال می نماید؛ این سررسید برای یادداشت های کوتاه مناسب است.

سررسید قطع وزیری

قطع وزیری، یکی از اندازه های استاندارد و محبوب در بین کاربران بوده و با عرض 17 سانتی متر و طول 24 سانتی متر، جزو پرفروش ترین سررسید ها به حساب می آید و برای روی میز مناسب است؛ فضای داخل آن برای ارائه ی محتوا، نسبتا زیاد است.

نکات مهم در انتخاب اندازه سررسید

اندازه ی سررسیدی که تهیه می کنید، بر روی محتوای قابل ارائه، نحوه ی استفاده از آن سررسید ، هزینه ی تولید و غیره، تاثیرگذار است؛ به این دلیل، شناخت اندازه های متفاوت سررسید و انتخاب آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در ادامه ی مطلب به توضیحات بیشتر این نکات می پردازیم.

نحوه استفاده از سررسید

اندازه ی سررسیدی که تهیه می کنید، بهتر است با نحوه ی استفاده از آن همخوانی داشته باشد؛ به عنوان مثال، سررسید های رومیزی، می توانند از سری سررسیدهای قطع وزیری یا رحلی باشند.

محتوای قابل ارائه

اندازه ی سررسید ، بر روی میزان محتوای قابل ارائه، تاثیر بالایی دارد؛ برای کسانی که محتوای زیادی برای ارائه دارند، سررسید های قطع بزرگ، مناسب تر می باشد.

هزینه تولید

اندازه ی سررسید، بر روی هزینه ی تولید آن و سرانجام در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است؛ هرچه اندازه و قطع سررسید بزرگ تر باشد، هزینه ی تولید بیشتری دارد.

نکات مهم طراحی سررسید بر اساس اندازه

اندازه ی سررسید ها بر روی نحوه ی طراحی آن سررسید، تاثیرگذار هستند؛ در سررسیدهایی با قطع رحلی و و زیری، فضای بیشتری برای طراحی قرار گرفته است و می توان داخل آن ها از تصاویر و نوشته های بزرگ تر استفاده نمود؛ در ادامه نکات مهم در طراحی سررسید را بررسی می نماییم.

خوانایی

اطلاعات موجود در سررسید، نیاز است که خوانا باشند و در صفحه های آن از فونت های بزرگ و واضح استفاده شده باشد.

تعادل

طراحی سررسید، بهتر است از نظر بصری، به صورت متعادل دیده شود و در طراحی آن از عناصر طراحی متفاوت، به صورت متعادل استفاده شده باشد.

هماهنگی

اگر سررسید به صورت تبلیغاتی است، بهتر است با هویت بصری سازمان یا شرکت هماهنگ باشد.

نکات چاپ طراحی بر اساس اندازه

اندازه های متفاوت سررسید، بر روی نحوه ی چاپ آن تاثیر دارند؛ در سررسیدهای رحلی و وزیری، می توان از چاپ رنگی با کیفیت بالا استفاده نمود؛ در سررسیدهای جیبی و پالتویی، استفاده از چاپ رنگی ممکن است هزینه ی تولید را افزایش دهد.

انتخاب اندازه سررسید بر اساس هدف مخاطبان

اندازه سررسید، باید با توجه به هدف و مخاطبا آن انتخاب شود؛ اگر هدف از چاپ سررسید تبلیغاتی است، باید از اندازه های بزرگ تر مانند رحلی یا وزیری استفاده نمود تا اطلاعات موجود در سررسید به خوبی دیده شوند؛ سررسید های جیبی، با هدف یادآوری تقویم و مناسب ها چاپ می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر

اندازه سررسید ، برروی نحوه استفاده از آن، محتوای قابل ارائه، هزینه تولید آن، نحوه طراحی و چاپ آن تاثیرگذار است و در انتخاب آن، نیاز است تا به هدف و مخاطبان آن توجه کرد؛ با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، می توانید به بهترین شکل ممکن، سررسید مناسب خود را انتخاب نمایید. در صورتی که هنوز هم در انتخاب سررسید مدنظر خود شک دارید میتوانید به راحتی با تماس با ما در نوین پارسه مشاوره رایگان خرید سررسید دریافت کنید. همچنین میتوانید از این لینک خرید سررسید به مشاهده و انتخاب انواع سررسید های موجود در نوین پارسه اقدام فرمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران

محصولات مشابه

ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا