Image
جدید 1402/11/05

تفاوت سررسید و سالنامه در چیست؟

اکثر افراد، تفاوت میان سررسید و سالنامه را نمی دانند و این دو واژه را به جای یکدیگر استفاده می کنند

اکثر افراد، تفاوت میان سررسید و سالنامه را نمی دانند و این دو واژه را به جای یکدیگر استفاده می کنند؛ تفاوت هایی در میان سالنامه و سررسید وجود دارد و این تفاوت ها کاربردهای گونانی را ارائه می دهند که شاید اکثر افراد ندانند؛ در این مقاله در فروشگاه لوازم اداری نوین پارسه قصد داریم به تعریف سالنامه و سررسید بپردازیم و تفاوت میان آن ها را بررسی نماییم.

تفاوت محتوایی سررسید و سالنامه

مهم ترین تفاوت سررسید و سالنامه در وجود فضای یادداشت برداری در سالنامه است؛ سررسید ها جزو لوازم اداری هستند که فقط برای ثبت تاریخ ها، مناسبت ها و تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرند؛ در صورتی که در سالنامه ها علاوه بر تقویم، فضایی برای یادداشت برداری و برنامه ریزی وجود دارد.

تفاوت دیگر سررسید و سالنامه، در قرارگیری و چینش صفحه های آن است؛ معمولا افراد از سررسید برای ثبت تاریخ ها و مناسبت های مهم خود استفاده می کنند؛ در سررسید ها صفحه بندی روزشمار قرار گرفته است و برای هر روز، یک صفحه قرار دارد؛ در سالنامه ها علاوه بر ثبت تاریخ ها و مناسبت ها، فضایی برای یادداشت برداری روزانه، هفتگی یا ماهانه وجود دارد و معمولا دارای صفحه بندی روزانه، هفتگی یا ماهانه می باشد.

ویژگی های سررسید و سالنامه

تا به اینجا متوجه تفاوت میان سررسید و سالنامه شدیم، در ادامه ی مقاله قصد داریم ویژگی های سررسید و سالنامه را به صورت جدا بررسی نماییم.

ویژگی های سررسید

اکثر سررسید هایی که در بازار وجود دارند، دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • دارای تقویم برای یک سال
  • دارای اطلاعات مربوط به مناسبت های مهم و تعطیلات
  • دارای جلدی از جنس چرم، سلفون، گالینگور یا پلاستیک
  • ساخته شده از کاغذ

ویژگی های سالنامه

سالنامه نیز ویژگی هایی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • دارای تقویم یکسال
  • دارای فضایی برای یادداشت برداری و برنامه ریزی
  • دارای جلدی از جنس چرم، سلفون، گالینگور یا پلاستیک
  • ساخته شده از کاغذ

کدام یک بهتر است تهیه نماییم؟

انتخاب و خرید سررسید یا خرید سالنامه ، کاملا به کاربرد و نیاز شما وابسته است؛ اگر به دنبال دفتری هستید که تنها برای ثبت تاریخ ها، مناسبت ها و تعطیلات از آن استفاده نمایید؛ سررسید گزینه ی مناسبی برای شما می باشد؛ اما اگر به دنبال دفتری هستید که علاوه بر ثبت تاریخ ها، مناسبت ها و تعطیلات بتوانید برای یادداشت برداری و برنامه ریزی از آن استفاده کنید، سالنامه گزینه ی مناسب تری برای شما است.

نتیجه گیری

هر دو سررسید و سالنامه، ابزارهای مفیدی برای برنامه ریزی و ثبت و مدیریت زمان هستند و در انواع گونان با جلدها، برندها و رنگ های متفاوت، به تولید می رسند؛ شما بسته به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را تهیه کنید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ی انواع مختلف سررسید وسالنامه در فروشگاه لوازم اداری نوین پارسه ، کلیک نمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران

محصولات مشابه

ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا