Image
جدید 1402/09/27

دفتر های خوشنویسی چگونه به زیبا شدن خط ما کمک می کنند؟

دفتر خوشنویسی چگونه به زیباتر شدن خط ما کمک می کند؟خوشنویسی، یکی از مهارت های مهم و سنتی ایرانی می

دفتر خوشنویسی چگونه به زیباتر شدن خط ما کمک می کند؟

خوشنویسی، یکی از مهارت های مهم و سنتی ایرانی می باشد؛ خوشنویسی با هدف زیباتر خلق کردن خط جلو می رود و به صورت زیبانویسی نیز معنا می شود؛ انواع مختلفی از خط ها در هنر خوشنویسی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی های محصر به فرد خود می باشند؛ خط نستعلیق، شکسته، ثلث، رقاع و غیره، انواع مختلفی از خط های خوشنویسی می باشند؛ دفتر خوشنویسی ، یکی از ابزار مهم و کاربردی در این شاخه ی هنری می باشد که اگر آن را درست انتخاب کنید، سرعت یادگیری و پیشرفت خود را می توانید افزایش دهید؛ در این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه قصد داریم ویژگی های یک دفتر خوشنویسی خوب را برای شما شرح دهیم.

ویژگی های یک دفتر خوشنویسی مرغوب

جنس دفتر خوشنویسی، می تواند روی نتیجه ی کار شما اثربخش باشد و به زیباتر شدن خط شما کمک می کند؛ داشتن کاغذ مناسب، اندازه ی مناسب طرح شما، کیفیت کاغذ، ضخامت کاغذ، وزن کاغذ، نوع خط خوشنویسی، وجود خطوط راهنما در کاغذ و غیره، می تواند روی نتیجه ی نهایی کار شما تاثیر زیادی بگذارد در ادامه ی مقاله هرکدام از این موارد را به صورت اختصاصی بررسی می نماییم تا بهتر بتوانیم دفتر خوشنویسی مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

کاغذ مناسب

کاغذ استفاده شدذه در دفتر خوشنویسی، باید مرغوب و با کیفیت باشد و بهتر است سطح آن صاف و یکدست باشد تا قلم نی و الخطاط بتوانند به راحتی روی آن حرکت کنند؛ همچنین، کاغذ باید از استحکام مطلوبی برخوردار باشد تا به هگام نوشتن، سطح آن پاره نشود؛ این کاغذها بهتر است از نوع گلاسه یا نیمه گلاسه باشند زیرا از نظر ضخامت و جذب جوهر، مناسب کار خوشنویسی می باشند.

اندازه دفتر خوشنویسی

اندازه ی دفتر خوشنویسی ، باید متناسب با نیاز شما و طرح مورد نظر شما باشد؛ اگر برای تمرینات روزانه ی خود و در خانه از دفتر خوشنویسی استفاده می کنید، بهتر است از دفترهایی با سایز و اندازه ی متوسط استفاده نمایید؛ اگر برای ارائه ی آثار خود به دنبال سایز مناسب دفتر خوشنویسی هستید، بهتر است از دفاتری با سایز بزرگ استفاده نمایید.

گرماژ

گرماژ کاغذ دفاتر خوشنویسی، بهتر است متناسب با قلمی که بر روی سطح آن استفده می شود، انتخاب شود؛ گرماژ کاغذ میزان ضخامت آن را نشان می دهد؛ قلم های نازک به کاغذهایی با گرماژ کم نیاز دارند تا جوهر استفاده شده روی سطح کار پخش نشود؛ گرماژ مناسب کاغذ باعث می شود که قلم به راحتی بر روی کاغذ حرکت کند . خط به صورت روان و زیبا خلق شود.

وجود خطوط راهنما

اگز به صورت مبتدی هستید و به تازگی هنر خوشنویسی را شروع کرده اید، بهتر است از دفتر هایی با خطوط راهنما، سرمشق دار یا دفاتر آموزشی استفاده نمایید؛ این دفاتر به شما در آموزش و روان شدن دست شما در این مهارت، کمک بسیار زیادی می کند.

نوع دفتر خوشنوسی

دفاتر خوشنویسی انواع مختلفی دارند؛ این دفاتر می توانند به همراه خطوط راهنما باشند، یا سرمشق دار باشند؛ همچنین، دفاتر چند جلدی نیز با کاغذهای معمولی وجود دارند که در چند جلد صفرتا صد خوشنویسی را آموزش ببینید؛ نوع دیگری از دفاتر وجود دارند که از کاغدهای گلاسه یا نیمه گلاسه تشکیل شده اند؛ همچنین دفاتر برای خط های مختلف به تولید می رسند که با توجه به خطی که آن را خطاطی می نمایید، می توانید آن را تهیه نمایید.

نتیجه گیری

دفاتر خوشنویسی می توانند به زیباتر شدن خط شما کمک نمایند؛ شما می توانید در یک فضای آرام به تمرین خوشنویسی و خلق آثار خود بپردازید و کمک می کند با انواع خط های خوشنویسی آشنا شوید؛ این دفاتر اگر به درستی انتخاب شوند، به پیشرفت شما در هنر و مهارت خوشنویسی ، کمک بسیار زیادی می نماید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا