Image
جدید 1402/07/08

دفتر طراحی چیست؟ انواع دفتر طراحی

دفتر طراحی برای هنرمندان و دانشجویان رشته های طراحی و هنر، از جمله لوازم اصلی و ضروری است که تهیه م

دفتر طراحی برای هنرمندان و دانشجویان رشته های طراحی و هنر، از جمله لوازم اصلی و ضروری است که تهیه می کنند؛ دفتر طراحی، یکی از مهم ترین و با ارزش ترین ابزار برای هنرمندان می باشد که به وسیله آن، تفکرات ذهنی خود را بر روی کاغذ رسم می نمایند و به خلق آثار جدید می پردازند. در ادامه این مقاله با به معرفی ویژگی ها و انواع دفتر طراحی میپردازیم. پس با فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه همراه باشید تا به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

ویژگی های دفتر طراحی با کیفیت

دفاتر طراحی، انواع مختلفی دارند ولی یک دفتر طراحی باکیفیت یک سری ویژگی هایی دارد که آن را از دفاتر دیگر متمایز می کند؛ این ویژگی، میتواند نوع کاغذ به کار رفته در دفتر، نوع صحافی دفتر، نوع جلد دفتر یا حتی سایز آن باشد؛ شما می توانید با شناخت دفاتر طراحی مختلف، یک دفتر خوب و با کیفیت برای خود انتخاب نمایید و سال ها از آن استفاده کنید؛ با نوین پارسه همراه باشد.

نوع کاغذ

یک دفتر طراحی با کیفیت، شامل کاغذ های 80 گرم یا به اصطلاع کاغذ پارس می باشد؛ رنگ این کاغذ ها کرم بوده و دلیل انتخاب این کاغذ ها برای دفاتر طراحی با کیفیت، آن است که بافت بسیار خوب و نرمی دارد و باعث می شود ابزار طراحی خیلی راحت روی کاغذ حرک کنند، روی آن بنشینند و به خوبی و زیبایی خود را نشان دهند.

نوع صحافی

دفاتر طراحی، به صورت های متفاوت و گوناگونی صحافی می شوند و می توانند سیمی، ته چسب، ته دوخت و حتی ته منگنه باشند و هنرمندان بسته به سلیقه ی خود، نوع صحافی دفتر خود را انتخاب می نمایند؛ ولی برای خرید یک دفتر طرای خوب و با کیفیت، بهتر است از دفاتر طراحی که به صورت سیمی صحافی شده اند استفاده نمایید؛ این دفاتر، به صورت 180 درجه باز می شوند و به راحتی قابل استفاده هستند و هنرآموزان می توانند راحت از بقیه ی دفاتر برای خلق آثار خود از آن استفاده نمایند.

نوع جلد

برای انتخاب یک دفتر طراحی با کیفیت، می توانید از دفاتر طراحی ای که جلد سخت دارند استفاده نمایید؛ این جلد سخت باعث می شود تا هنرمند بتواند از آن به عنوان یک تکیه گاه استفاده نماید و اثر خود را به راحتی در داخل دفتر خلق نماید، همچنین، این جلد سخت از کاغذهای داخل دفتر در برابر ضربه، آب، گرد و غبار؛ نور وغیره محافظت می کند و طول عمر دفتر و آثار خلق شده ی شما را بالا می برد.

انواع دفتر طراحی

دفتر های طراحی را می توان از منظر های مختلفی دسته بندی کرد، شناخت ابعاد و سایز دفتر طراحی، جلد و یا حتی نوع کاغذ و صحافی میتواند به شما در انتخاب یک دفتر طراحی مناسب کمک زیادی کند. در ادامه این بخش از مقاله به توضیح درباره انواع دفترهای طراحی می پردازیم، با نوین پارسه همراه باشید.

دفتر طراحی A5 کوچکترین سایز یک دفتر طراحی است و انتخاب این سایز دفتر میتواند به دلیل راحتی در استفاده و جابجایی باشد، همچنین این دفتر به دلیل سایزی که دارد برای خلق آثار مینیمال و کوچک، بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

دفتر طراحی A4 نیز نوعی دیگر از دفاتر طراحی است که هنرمندانی که نیاز به یک دفتر طراحی با سایز معمول و استاندارد دارند، از آن استفاده می کنند؛ همچنین میتوان دلیل محبوبیت این نوع از دفتر های طراحی را این دانست که علاوه بر کوچک بودن به عنوان یک سایز استاندارد که به راحتی میتوان آن را حمل کرد نیز شناخته شده است.

دفتر طراحی A3 از جمله دفترهای طراحی است که بسیاری از هنرآموزان هنرمندان حرفه ای از آن استفاده می کنند و برای کسانی که به کشیدن و رسم کردن طرح های بزرگ علاقه دارند، مناسب می باشد؛ این دفتر ازبقیه ی سایزها بزرگتر می باشد و جا به جایی و حمل کردن آن مقداری دشوار می باشد.

جمع بندی

در این مقاله ما در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه به توضیح درباره ی اینکه دفتر طراحی چیست و ویژگی های آن به همراه معرفی انواع دفتر طراحی بزرگ و کوچیک از جمله A3، A4، A5 و نوع ساده، فانتزی و دخترانه پراختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در انتخاب و خرید کالا مدنظرتان کمک کرده باشد. در صورتی که هنوز هم سوالی برای راهنمایی و خرید این دفتر داشتید میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا