Image
جدید 1401/04/05

تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با نقاشی رنگ روغن

تا چه اندازه با تکنیک های نقاشی آشنا هستید؟ در این مقاله ازسایت نوین پارسه میخواهیم انواع تکنیک های

تا چه اندازه با تکنیک های نقاشی آشنا هستید؟ در این مقاله از سایت نوین پارسه میخواهیم انواع تکنیک های نقاشی را که هر هنرمندی به صورت مبتدی یا حرفه ایی کار میکند توضیح دهیم و در ادامه درباره تکنیک نقاشی با رنگ روغن ، تکنیک نقاشی با آبرنگ و تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با نقاشی رنگ روغن توضیح مختصری بدهیم امیدواریم که این مقاله از پارسه برای شما مفید واقع گردد پس با ما همراه باشید.

انواع تکنیک های نقاشی

بعضی از افراد علاقه مند به نقاشی در ابتدای کار با این موضوع روبرو هستند که کدام تکنیک های نقاشی رو انتخاب کنند به همین دلیل بهتر است اول بر اساس نوع ابزار در دسترس خود تکنیک نقاشی را انتخاب کنیم.

  1. رنگ روغن
  2. نقاشی اکریلیک
  3. آبرنگ
  4. گواش
  5. پاستل (مداد شمعی)
  6. سیاه قلم
  7. مداد رنگی

تکنیک نقاشی با رنگ روغن

برای شروع تکنیک نقاشی با رنگ روغن نیاز به یکسری وسایل و تجهیزات مثل: بوم نقاشی ، قلمو ، سه پایه ، پالت رنگ ، روغن بزرک ، تینر یا تربانتین و رنگ روغن دارید. تکنیک رنگ روغن یکی از شناخته شده ترین تکنیک های نقاشی می باشد. بسیاری از نقاشان برای خلق ایدهای جذاب و خلاقانه و تصویرهای ذهنی خود از رنگ روغن استفاده میکنند. این تکنیک برای خلق آثاری کاربرد دارد که لطیف و با ضخامت باشد.

انواع رنگ روغن

رنگ روغن وستا

رنگ روغن وینزور

رنگ روغن رویال

رنگ روغن پارس آرتیست

رنگ روغن ریوز

قیمت رنگ روغن

قیمت رنگ روغن تا حد زیادی بستگی به این دارد که از چه برندی استفاده می کنید و چقدر می خواهید کارتان حرفه ای باشد. برند های خارجی مثل وینزور و برندهای ایرانی مثل وستا، پارس آرتیست و .. مشهورترین برندها می باند که در بازار موجئد است و بسیاری نقاشان از این برندها استفاده کرده اند.

تکنیک نقاشی با آبرنگ

در تکنیک نقاشی با آبرنگ کار روی کاغذهای مخصوص یا مقواه های ضخیم مانند فابریانو و اشتنباخ انجام میشود. در تکنیک نقاشی با آبرنگ برای حلال رنگ از آب به جای تینر و روغن استفاده میگردد. از نظر کاربرد تکنیک نقاشی با آبرنگ سطح بالاتری نسبت به تکنیک نقاشی با رنگ روغن دارد. در نقاشی با آبرنگ امکان تصحیح خطاهای طراحی را نداریم پس برای کار با آبرنگ باید به نقاشی با آبرنگ مسلط باشیم تا اثر هنری ما تمیز و خوب به پایان برسد. برای کار با آبرنگ به یک سری وسایل اولیه مثل : تخته شاسی یا میز کار، پالت رنگ، چسب کاغذ یا آب چسب کاغذی، کاغذ آبرنگ، قلمو و خود آبرنگ نیاز دارید. در نقاشی با آبرنگ حتما باید با اسپری محافظ پوشانده گردد.

نقاشی با آبرنگ دارای تکنیک های خاص خود می باشد که به چهار دسته تقسیم میگردد که ما در این مقاله از فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه فقط به این تکنیک ها اشاره کوتاهی میکنیم. این چهار تکنینک نقاشی با آبرنگ عبارت است از : تکنیک خیس در خیس، تکنیک خشک در خشک، تکنیک خیس در خشک و تکنیک خشک در خیس.

انواع آبرنگ

آبرنگ سن پترزبورگ
آبرنگ افرا

آبرنگ آقامیری

قیمت آبرنگ

قیمت آبرنگ تا حد زیادی بستگی به این دارد که از چه برندی استفاده می کنید و چقدر می خواهید کارتان حرفه ای باشد. برند های خارجی مثل سن پترزبورگ که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار است جز بهترین آبرنگ ها محسوب می شوند و در بین برندهای ایرانی آبرنگ افرا و آبرنگ اقامیری کیفیت نسبتا خوب و قیمت بسیار مناسبی دارند.

تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با نقاشی رنگ روغن

در این قسمت توضیحاتی برای تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با نقاشی رنگ روغن میگویم. در نقاشی رنگ روغن سرعت خشک شدن آهسته تر است. پایه روغنی روی هر پیگمنت را روغن پوشش داده است.نقاشی با رنگ روغن انعطاف پذیری بالا برروی لایه های رنگ خشک شده ( میتوان مجدد رنگ گذاشت).در این تکنیک امکان ایجاد درخشندگی، شفافیت و کدری با مدیوم های مختلف وجود دارد. به علت روغنی بودن و دیر خشک شدن امکان ترکیب رنگ بالایی دارند. چون زمان زیادی خیس باقی می مانند و سرعت خشک شدن پایینی دارند نقاش فرصت اصلاح اشکالات خود را دارد. در نقاشی با رنگ روغن کیفیت رنگ بعد از خشک شدن اصلا فرقی نمیکند و با همان کیفیت اولیه باقی می ماند.

ولی در نقاشی با آبرنگ، آبرنگ با آب ترکیب و رقیق می شود. آبرنگ توانایی پوشش رنگهای زیرین را ندارد. نقاشی با آبرنگ شفافیت بالایی دارد. پر استفاده ترین آبرنگ ها ، آبرنگ خشک هستند که بصورت قرص رنگ در فروشگاه ها موجود است، نمونه دیگر آبرنگ مرطوب است که تیوپی می باشند.در این تکنیک خاصیت ها و بافت های مختلفی به نقاشی می دهد و با تکنیک های مختلف می توان با آبرنگ کار کرد که متداول ترین نوع کار با آبرنگ شیوه محو یا ابروباد است.

کار با آبرنگ موارد استفاده بالایی دارد مثل: تذهیب، نقاشی، رنگ آمیزی پاسپارتو، طراحی گل و گیاه، مینیاتور، کارت دعوت، نقاشی ابروباد و موارد دیگر...

جمع بندی

ما در این مقاله از سایت لوازم هنری پارسه سعی کردم در باره انواع تکنیک ها نقاشی برای شما توضیح مختصری بدهیم و در ادامه در باره تکنیک نقاشی با رنگ روغن و تکنیک نقاشی با آبرنگ و تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با نقاشی رنگ روغن برایتان چند خطی بگوییم. امیدواریم که این مقاله از نوین پارسه برای شما مفید باشد.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا