Image
جدید 1402/08/07

بهترین رنگ برای نقاشی روی بوم و ابزار مناسب کار با بوم

برای نقاشی روی بوم، می توان از انواع رنگ ها مانند رنگ اکرلیک، گواش و رنگ پارچه استفاده نمود؛ ولی نق

برای نقاشی روی بوم، می توان از انواع رنگ ها مانند رنگ اکرلیک، گواش و رنگ پارچه استفاده نمود؛ ولی نقاشی با رنگ روغن بر روی بوم، یکی از شیوه های پر طرفدار و قدیمی می باشد که مورد استفاده ی بسیاری از نقاشان ماهر و زبردست قرار گرفته است. در ادامه ی این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه در مورد انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی روی بوم و ابزار مناسب برای کار با بوم می پردازیم، با ما همراه باشید.

ویژگی های کار با رنگ روغن بر روی بوم

رنگ روغن، ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر انواع رنگ ها مانند آبرنگ، گواش، اکرلیک و غیره، متمایز می کند؛ در ادامه ی این مقاله، ویژگی های متفاوت رنگ روغن را بررسی می نماییم.

ویژگی های کار با رنگ روغن بر روی بوم

درخشان بودن

رنگ روغن، به دلیل وجود پیگمنت های باکیفیت و روغن در ترکیب آن، بسیار درخشان بوده و شفافیت زیادی دارد؛ این ویژگی، باعث می شود نقاشی و اثر شما، جلوه ای پویا و طبیعی را به نمایش بگذارد؛ با استفاده از تکنیک لعاب، می توان لایه های نورانی و شفافی را بر روی لایه های پایه قرار داد و عمق و شفافیت نقاشی را، افزایش داد.

مدت زمان خشک شدن

رنگ روغن، به دلیل حضور روغن در ترکیبات آن، در مدت زمان طولانی خشک می شود و این امکان را به هنرمند می دهد که بتواند تغییرات، اصلاحات و ترکیبات مختلف را بر روی بوم، اعمال نماید؛ با استفاده از تکنیک خیس بر خیس می توان لایه های مختلف را روی هم قرار داد و با یکدیگر مخلوط نمود.

میزان پایداری رنگ روغن

رنگ روغن، به دلیل آن که بسیار کم تجزیه می شود و مدت زمان خشک شدن آن طولانی است، بسیار پایدار بوده و ماندگاری بالایی دارد که باعث محافظت از نقاشی در برابر عوامل خارجی مانند گرد وغبار، نور، حرارت و غیره میشود؛ همچنین، برای حفظ نقاشی در طولانی مدت، می توان از وارنیش برای روی سطح کار استفاده نمود و سطح کار را براق کرد.

تجهیزات و ابزار لازم برای رنگ امیزی بر روی بوم

برای رنگ آمیزی با استفاده از رنگ های مختلف بر روی بوم، لازم است ابزار و تجهیزات مناسب برای نقاشی روی بوم را فراهم نمایید؛ در ادامه ی مقاله، ابزار مورد نیاز نقاشی روی بوم را، به شما معرفی می کنیم.

انتخاب بوم

برای نقاشی روی بوم، اولین ابزاری که نیاز است، بوم است؛ بوم نقاشی، باید دارای پوشش جسوی کافی باشد که رنگ به آن بچسبد و پخش نشود؛ معمولا بوم هایی که درفروشگاه ها موجود می باشند، دارای پوشش جسو می باشند.

انتخاب رنگ

برای کار روی بوم، می توان از رنگ های بر پایه ی آب مانند رنگ اکرلیک، رنگ پارچه و رنگ گواش، استفاده نمود؛ ولی بهترین گزینه ای که برای نقاشی روی بوم وجود دارد، رنگ روغن می باشد که به صورت تیوب های مختلف و با قیمت های متفاوت موجود می باشند.

انتخاب قلم مو

قلم موی نقاشی، باید داری موهای مناسب و محکم باشد، قلم موی مناسب برای تکنیک رنگ روغن، معمولا قلم موهایی با سر تخت و موهایی زبر میباشند که باعث می شوند رنگ خوبی به آن بچسبد و روی طح بوم، پخش شود.

استفاده از حلال

اگر رنگ های بر پایه ی آب استفاده می کنید، حلال آن ها آب است ولی اگر در نقاشی خود از رنگ روغن استفاده می نمایید، میتوانید از تینر، تربانتین و غیره استفاده نمایید؛ از این حلال ها، برای رقیق کردن رنگ و شست و شوی قلم مو استفاده می شود.

جمع بندی

انتخاب بهترین بوم رنگ برای نقاشی و مناسبترین ابزارکاریکی از مهمترین انتخابات برای شروع طرحای هنری روی بوم است و جزو لوازم هنری اساسی محسوب میشود. درنتیجه هنگام خرید، باید بتوانید بوم و ابزار مناسب آن را با دقت انتخاب کنید که در این مقاله این موضوع را بررسی کردیم و به معرفی آن ها پرداختیم، امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی را برده باشید. در صورتی که هنوز هم سوالی در مورد هرگونه لوازم هنری دارید میتوانید برای مشاوره با شماره 09335821334 پشتیبانی نوین پارسه تماس حاصل فرمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا