Image
جدید 1403/02/16

خمیربازی و فواید آن برای کودکان

خمیربازی، یک نوع ماده ای سرگرم کننده و انعطاف پذیر بوده که در تنوع رنگی گوناگون و در بسته بندی های

خمیربازی ، یک نوع ماده ای سرگرم کننده و انعطاف پذیر بوده که در تنوع رنگی گوناگون و در بسته بندی های متنوع به تولید می رسد؛ می توان گفت خمیربازی ، یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین ابزار بازی و آموزشی برای کودکان شناخته شده است؛ خمیر بازی دنیایی از خلاقیت، تخیل و یادگیری را برای فرزند شما به ارمغان می آورد.

در این مقاله، در سایت نوین پارسه قصد داریم به بررسی جامع خمیربازی ،کاربردها، انواع و فواید آن برای کودکان بپردازیم

کاربردهای خمیربازی

خمیر بازی، می تواند به عنوان یک ابزار سرگرم کننده به کار رود؛ همچنین، هنرمندان و مجسمه سازان برای ساخت مدل های اولیه آثار خود از خمیر بازی استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهای خمیربازی، استفاده از آن ها در صنعت تبلیغات، استاپ موشن و انیمیشن سازی است؛ همچنین معلمان و والدین از این محصول به منظور آموزش مفاهیم مختلف استفاده می نمایند.

انواع خمیربازی

  • خمیربازی خانگی: این نوع خمیربازی با مواد ساده ای مانند آرد، نمک و رنگ خوراکی به راحتی در خانه تهیه می شود.
  • خمیربازی صنعتی: خمیربازی صنعتی در رنگ ها مدل های مختلف در بازار موجود است و از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
  • خمیربازی پلیمری: خمیربازی های پلیمری، پس از پخته شدن در فر، سفت می شوند و به صورت مجسمه ی دائمی در می آیند.
  • خمیربازی سبک: خمیربازی سبک، چگالی کم دارد و پفکی است این نوع خمیربازی، در معرض هوا خشک می شود.

فواید خمیربازی برای کودکان

خمیربازی ، برای دانش آموزان و کودکان کاربردهای گوناگونی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می نماییم.

تفریح و سرگرمی

خمیربازی، در بین کودکان یکی از سرگرمی های محبوب به شمار می رود و کودکان به وسیله ی بازی با آن، ساعت ها سرگرم می شوند؛ این ماده به آن ها اجازه می دهد دنیای جدید خود را خلق نمایند.

تقویت خلاقیت و تخیل

خمیربازی به کودکان اجازه می دهد تا آزادانه تخیل خود را به کار ببندند و ایده های خود را به شکل اشیاء و مجسمه های مختلف در آورند؛ این امر به تقویت خلاقیت، نوآوری و تفکر خلاق در آن ها کمک می کند.

تقویت مهارت های حرکتی ظریف

کار با خمیربازی ، عضلات دست و انگشتان کودکان و دانش آموزان را تقویت نموده و مهارت های حرکتی ظریف آن ها را ارتقا می دهد؛ این امر به بهبود عملکرد آن ها در نوشتن، نقاشی و سایر فعالیت های ظریف کمک می کند.

آموزش رنگ ها و اشکال

شما می توانید با استفاده از رنگ های متنوع خمیربازی، رنگ ها را به کودک خود آموزش دهید و با ساخت اشکال هندسی متنوع، کودک خود را در شناخت این اشکال راهنمایی کنید.

افزایش اعتماد به نفس

کودکان با استفاده از خمیربازی، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند؛ آن ها با خلق آثار خلاقانه خود، احساس رضایت و موفقیت می کنند و اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند.

کاهش اضطراب

استفاده از خمیربازی ، می تواند به کاهش اضطراب و استرس کودک شما کمک نماید و یک فعالیت آرام بخش به شمار می رود.

خودآگاهی و بیان احساسات

خمیربازی، راهی است تا کودکان بتوانند احساسات و عواطف خود را از طریق خلق اشکال و اشیاء مختلف با خمیر، به نمایش بگذارند و درمورد آن ها صحبت کنند.

کاردرمانی

خمیربازی، به عنوان یک فعالیت کاردرمانی برای کودکان مبتلا به مشکلات حرکتی و اختلالت یادگیری، کاربرد دارد؛ خمیربازی، به تقویت عضلات دست، افزایش دامنه حرکتی مچ و انگشتان و بهبود مهارت های حرکتی ظریف کمک می نماید.

تقویت حس لامسه

لمس و ورز دادن خمیربازی، باعث تحریک حس لامسه ی کودکان می شود و به کودکان در درک بهتر بافت ها و اشیاء مختلف کمک می کند.

تقویت مهارت حل مسئله

کودکان می توانند با استفاده از خمیربازی، مهارت های حل مسئله خود را تقویت نمایند؛ آن ها برای خلق آثار خود با چالش های مختلفی رو به رو می شوندو به حل کردن آن ها می پردازند.

تقویت هماهنگی دست و چشم

استفاده ی مکرر از خمیربازی ، باعث تقویت هماهنگی چشم و دست می شود زیرا کودکان به هنگام فرم دهی و شکل دادن به خمیر خود، مدام به حرکات دست خود نگاه می کنند و نیاز است که حرکت چشم و دست خود را با یکدیگر هماهنگ کنند.

کلام آخر

خمیربازی ، ماده ای شگفت انگیز با کاربردهای متنوع است و فواید زیادی برای کودکان دارد؛ این ماده می تواند به عنوان ابزاری برای یادگیری، سرگرمی، خلاقیت و درمان مورد استفاده قرار گیرد؛ خمیر بازی یکی از لوازم مدرسه محسوب میگردد که شما می توانید خمیربازی مورد نیاز خود را در تنوع بسته بندی، رنگ و کیفیت، از فروشگاه اینترنتی نوین پارسه تهیه نمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا