Image
جدید 1402/10/04

تفاوت دفتر طراحی ساده با کرافت در چیست؟

دفتر طراحی ساده و کرافت، دفاتری هستند که برای کارهای هنری استفاده می شوند و هر جفت آن ها در میان هن

دفتر طراحی ساده و کرافت، دفاتری هستند که برای کارهای هنری استفاده می شوند و هر جفت آن ها در میان هنرمندان محبوب می باشند؛ با این حال، دفاتر طراحی ساده و کرافت با یکدیگر تفاوت هایی دارند که آن ها را برای فعالیت های متفاوت، منحصر به فرد می کند؛ در ادامه ی این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه به توضیح هر دو دفاتر طراحی و سپس تفاوت میان آن ها اشاره می کنیم.

دفتر طراحی کرافت

دفتر طراحی کرافت، یکی از انواع دفاتر هنری می باشد و اخیرا مورد توجه کاربران و هنرمندان زیادی قرار گرفته است؛ در این دفاتر، کاغذهای کرافت که رنگی قهوه ای دارند استفاده شده است و بافت این کاغذ ها باعث می شود نقاشی و تکنیک مورد استفاده ی شما، جلوه ای خاص و متفاوت پیدا کند؛ کاغذهای کرافت، از کاغذهای معمولی گرماژ بالا تری دارند و ضخیم تر می باشند.

دفتر طراحی ساده

دفتر طراحی ساده، متداول ترین و پرفروش ترین دفاتر هنری می باشد که تقریبا مورد استفاده ی تمامی هنرمندان قرار می گیرد؛ کاغذ این دفتر ها از جنس کاغذ پارس می باشد و معمولا 80 گرم وزن دارد که برای طراحی، نوشتن، نقاشی و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت میان دفتر طراحی ساده و دفتر طراحی کرافت

همانطور که در اشاره کردیم، میان دفتر طراحی کرافت و دفتر طراحی ساده تفائت هایی وجود دارد که اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید، بهتر است نفاوت های میان آن ها را بدانید؛ در ادامه به برریب بیشتر این تفاوت ها می پردازیم.

تفاوت از نطر جنس کاغذ

کاغذ دفتر طراحی ساده، معمولا 80 گرم وزن دارد و معمولا شیری رنگ می باشد؛ در حالی که دفتر کرافت از کاغذ کرافت ساخته شده است؛ این کاغذها استحکام و وزن بیشتری دارند و از رنگی قهوه ای برخوردار هستند.

تفاوت از نطر ضخامت کاغذ

کاغذ دفتر طراحی ساده، معمولا نازک بوده و حداکثر 80 گرم وزن دارد در حالی که کاغذ دفتر کرافت معمولا گرم بالا بوده و ضخامت های متفاوتی دارد؛ ضخامت متفاوت کاغذها در دفتر طراحی ساده و کرافت، باعث ایجاد تفاوت در کاربرد آن ها شده است.

تفاوت از نظر اندازه

دفتر طراحی ساده، معمولا در سایزهای استاندارد آ4، آ5 و آ3 تولید می شود در حالی که دفاتر طراحی کرافت ممکن است در انواع سایز های استاندارد و غیر استاندارد به تولید برسند و از نظر سایز متنوع تر باشند.

تفاوت از نظر کاربرد

دفاتر طراحی ساده، معمولا برای انواع طراحی های معمولی از جمله طراحی گرافیک، طراحی صنعتی و طزاحی لباس مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل ضخامت پایین خود، نمی توان از رنگ های بر پایه ی آب و روغن بر روی آن ها استفاده کرد؛ در حالی که دفاتر طراحی کرافت برای آثار حرفه ای تر و خلاقانه تر استفاده می شوند و می توان از رنگ هایی مانند گواش، اکریلیک و رنگ روغن نیز بر روی آن ها استفاده کرد.

جمع بندی

اگر برای طراحی های معمولی و روزانه ی خود به دنبال دفتر طراحی هستید، دفتر طراحی ساده برای شما بهترین گزینه می باشد ولی اگر برای آثار حرفه ای تر و یا تکنیک هایی که در آن ها رنگ استفاده می شود به دنبال دفتر می گردید، می توانید دفتر طراحی کرافت را انتخاب نمایید؛ همچنین، اگر به دنبال دفتری می گردید که در سایزهای غیر استاندارد تولید می شود؛ می توانید دفتر طراحی کرافت را تهیه نمایید.

اگر قصد خرید هرکدام از دفاتر طراحی ساده و یا کرافت را دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم هنری نوین پارسه سر بزنید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا