Image
جدید 1402/08/21

مقایسه رنگ روغن و رنگ اکریلیک از نظر کیفیت و کاربرد

رنگ روغن و رنگ اکریلیک، هردو رنگ های مهمی برای هنرمندان می باشند و در رشته های هنری، کاربردهای متفا

رنگ روغن و رنگ اکریلیک ، هردو رنگ های مهمی برای هنرمندان می باشند و در رشته های هنری، کاربردهای متفاوت و بسیار خوبی را از خود ارائه می دهند؛ ولی بین این دو رنگ، تفاوت هایی وجود دارد که شاید اکثر مردم عادی و یا هنرجویانی که تازه رشته های هنری را شروع کرده اند، آن ها را ندانند؛ در این مقاله در فروشگاه لوازم هنری نوین پارسه قصد داریم رنگ روغن و اکرلیلک را با یکدیگر مقایسه کنیم و به تفاوت میان آن ها، بپردازیم.

مقایسه ازنظر حلالیت

رنگ اکرلیک، بر پایه ی آب است و قبل از آن که خشک شود، به وسیله ی آب، رقیق یا پاک می شود در حالی که رنگ روغن، همانطور که از نامش پیداست، بر پایه ی روغن تولید شده است و ضد آب می باشد، این رنگ، به وسیله ی حلال هایی مانند تربانتین رقیق یا پاک، می شود.

مقایسه از نظر زمان خشک شدن

رنگ اکریلیلک، رنگی است که به سرعت خشک می شود؛ بنابراین، به هنرمند این امکان را می دهد تا بتواند سریع تر به نتیجه ی دلخواه خود برسد و اثر خود را به اتمام برساند؛ درحالی که رنگ روغن بسیار آهسته خشک می شود و ممکن است پروسه ی خشک شدن این رنگ، چند روز یا حتی چندماه زمان ببرد؛ این ویژگی، به هنرمندان این امکان را می دهد تا بتوانند بر روی لایه های رنگ خود تغییراتی را اعمال نمایند یا بتوانند آن را اصلاح کنند.

مقایسه از نظر دوام و ماندگاری

رنگ اکرلیک و رنگ روغن ، هردو از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و در برابر رطوبت، دما، نور و حرارت، از خود مقاومت بالایی نشان می دهند ولی رنگ اکریلیک، پس از خشک شدن، تغییر کمتری را از خود نشان می دهند؛ برای آن که ماندگاری اثرتان را افزایش دهید، بهتر است از اسپری های فیکساتیو و کیلر استفاده نمایید؛ این اسپری ها دوام و ماندگاری آثار شما را افزایش می دهند.

مقایسه از نظر حمل و نقل

رنگ اکریلیک، به دلیل خشک شدن سریع و استفاده ازآب به جای مواد حلال، قابلیت حمل و نقل آسان تری نسبت به رنگ روغن دارد و بسیار راحت تر می توان آثار کار شده با رنگ اکرلیک را جا به جا نمود.

مقایسه از نظر کاربرد

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغن، سهولت بیشتری در استفاده دارد و هنرمندان در هر سطحی که باشند، می توانند از آن رنگ استفاده نمایند؛ در حالی که استفاده از رنگ روغن به مهارت و تکنیک های بیشتری نیاز دارد و استفاده از آن، به افراد مبتدی توصیه نمی شود.

کلام آخر

استفاده از رنگ روغن و رنگ اکریلیک، بستگی به مهارت هنرمند، سلیقه ی او و نیازهای پروژه دارد؛ برخی هنرمندان به دلیل آن که رنگ روغن آهسته تر خشک می شود، ترجیح می دهند از آن استفاتده نمایند تا بتوانند تغییراتی را بر روی اثر خود پیاده کنند؛ در حالی که برخی دیگر به دلیل سرعت بالای خشک شدن رنگ اریلیک، ترجیح می دهند از رنگ اکرلیک استفاده کنند تا زودتر به نتیجه برسند؛ شما می توانید هر نوع رنگی که نیاز دارید را، با کیفیت ها و قیمت های متنوع، از فروشگاه اینترنتی نوین پارسه تهیه نمایید. در صورتی که هنوز هم سوالی در مورد هرگونه لوازم هنری دارید میتوانید برای مشاوره با شماره 09335821334 پشتیبانی نوین پارسه تماس حاصل فرمایید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا