Image
جدید 1403/01/20

تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با رنگ روغن

نقاشی، یک دریچه ی بزرگ به سمت بیان احساسات و نشان دادن خلاقیت بوده و انتخاب تکنیک نقاشی، یک کلید مه

نقاشی، یک دریچه ی بزرگ به سمت بیان احساسات و نشان دادن خلاقیت بوده و انتخاب تکنیک نقاشی، یک کلید مهم در خلق اثر هنری و القا کردن حس آن اثر به مخاطب است؛ نقاشی آبرنگ و رنگ روغن ، در میان هنرمندان دو تکنیک کاربردی و محبوب می باشد که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند؛ امروز در این مقاله در لوازم هنری نوین پارسه قصد داریم به بررسی هر کدام از تکنیک های آبرنگ و رنگ روغن بپردازیم و سپس تفاوت های میان این دو تکنیک را بررسی نماییم.

تکنیک نقاشی آبرنگ

آبرنگ یک رنگ شفاف است که با آب مخلوط شده و روی سطح قرار گرفته است و به واسطه ی قلمو بر روی سطح، ایجاد می شود؛ در تکنیک آبرنگ چون رنگ ها رقیق هستند، می توان طیف گسترده ای از رنگ ها را ایجاد کرد؛ آبرنگ به دلیل سرعت عمل زیادش حس لطافت را ایجاد می نماید و در بین هنرمندان بسیار محبوب است؛ از معایب نقاشی با آبرنگ می توان به دشواری در تصحیح اشتباهات، نیاز به مهارت و کنترل دقیق و عدم امکان ایجاد نقاشی با جزئیات دقیق، اشاره نمود.

تکنیک نقاشی رنگ روغن

در رنگ روغن ، پیگمنت های رنگی در روغن معلق هستند و غلظت بسیار بالایی دارند؛ به همین دلیل، رنگ روغن برای خشک شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارد و به دلیل ایجاد لایه های ضخیم، تنوع رنگی گسترده و قابلیت خلق جزئیات دقیق، مورد استقبال هنرمندان زیادی قرار گرفته است؛ این رنگ به وسیله ی قلمو یا کاردک بر روی سطح قرار می گیرد؛ از معایب نقاشی با رنگ روغن می توان به قیمت بالای رنگ و ابزار، سرعت نقاشی و خشک شدن پایین و بوی تند و زننده ی حلال هایش اشاره نمود.

تفاوت بین آبرنگ و رنگ روغن

در این قسمت از مقاله قصد داریم تفاوت های میان آبرنگ و رنگ روغن را بررسی نماییم؛ این تفاوت ها می توانند شامل مواد و ابزار مورد استفاده، تکنیک نقاشی، ظاهر و غیره باشند.

تفاوت آبرنگ و رنگ روغن در ابزار مورد استفاده

قلمو

قلموهایی که برای آبرنگ مورد استفاده قرار می گیرند ظریف تر و نرم تر هستند و معمولا قلموهای سرگرد، تخت و زاویه دار هستند؛ قلموهایی که برای تکنیک رنگ روغن مورد استفاده قرار می گیرند، قلموهای تخت مو زبر و مو نرم، زبان گربه ای و فیلبر می باشند.

کاغذ و مقوا

کاغذ هایی که برای تکنیک آبرنگ مورد استفاده قرار می گیرند، ضخامت های بالایی دارند و بافت دار هستند؛ برای تکنیک رنگ روغن می توان از مقوای ضخیم، چوب، بوم و غیره استفاده کرد

تفاوت های تکنیکی

زمان خشک شدن

آبرنگ به سرعت خشک می شود و می توانید به نتیجه ی نهایی دست یابید در حالی که رنگ روغن به زمان زیادتری نیاز دارد؛ این امر سرعت نقاشی و امکان تصحیح اشتباهات را در دو تکنیک تحت تاثیر قرار می دهد.

لایه ها

در تکنیک آبرنگ ، به دلیل آن که رنگ ها رقیق هستند، می توان به صورت لایه های نازک و متعدد به خلق اثر پرداخت در حالی که در تکنیک رنگ روغن، می توان به ایجاد نقاشی با لایه های ضخیم تر و بافت های برجسته تر پرداخت.

سبک

آبرنگ برای نقاشی به سبک رئالیسم، امپرسیونیسم و انتزاعی مناسب است درحالی که رنگ روغن برای سبک های باروک، رنسانس و امپرسیونیسم کاربردی می باشد.

رنگ ها

آبرنگ، طیف رنگی روشن تر و شفاف تر را به نمایش می گذارد؛ در حالی که رنگ روغن، به دلیل غلظت رنگ، تنوع رنگی تیره تر و قوی تر را ارائه می دهد.

انتخاب تکنیک مناسب

برای آنکه تکنیک مناسب نقاشی خود را انتخاب کنید، باید به سلیقه، مهارت، بودجه و هدف نقاشی خود نگاه کنید؛ اگر به دنبال نقاشی های ظریف، لطیف و سریع هستید، آبرنگ را انتخاب نمایید ولی اگر به دنبال نقاشی هایی با جزئیات دقیق و ماندگار هستید، رنگ روغن انتخاب بهتری خواهد بود.

نکاتی برای شروع تکنیک های رنگ روغن و آبرنگ

  • قبل از آنکه هر تکنیکی را شروع کنید، ابتدا در آن تکنیک کسب مهارت کنید و با تمرین، خود را بهبود دهید.
  • مطالعه ی کتاب ها و منابع آموزشی، به یادگیری تکنیک ها و ظرافت های نقاشی با هر تکنیک کمک می کند.
  • مشاهده آثار نقاشی هنرمندان برجسته در هر تکنیک، الهام بخش و آموزنده خواهد بود.

کلام آخر

آبرنگ و رنگ روغن ، دو تکنیک محبوب و پرکاربرد در دنیای هنر و نقاشی هستند که هرکدام ویژگی ها و چالش های خاص خود را دارا می باشند؛ شما می توانید تکنیک مورد نظر خود ار با توجه به سلیقه شخصی، نوع نقاشی و هدفتان انتخاب کنید. در این مقاله در لوازم هنری نوین پارسه به آموزش تفاوت تکنیک نقاشی آبرنگ با رنگ روغن پرداختیم.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا