Image
جدید 1402/12/14

راهنمای خرید بهترین راپید+ 3 راپید محبوب

راپید، یک نوع ابزار تخصصی است که به دلیل جوهر ضد آب و دائمی اش، بسیار محبوب است؛ این محصول در ضخامت

راپید ، یک نوع ابزار تخصصی است که به دلیل جوهر ضد آب و دائمی اش، بسیار محبوب است؛ این محصول در ضخامت های متفاوت به تولید می رسد و برای کاربردهای مختلفی مانند نقشه کشی، نوشتن، نقاشی، طراحی، خوشنویسی و غیره، مناسب هستند؛ جوهر راپید به دلیل خاصیت دائمی بودنش، به سرعت خشک می شود و در برابر آب و نور مقاوم است. در این مقاله در لوازم هنری نوین پارسه به توضیح درباره ی بهترین راپید های بازار برای خرید پرداختیم.

راپید ها در انواع مختلفی مانند راپید های یکبار مصرف و راپیدهای دائمی یا شارژی به تولید می رسند؛ راپید های یکبار مصرف ارزان ترین نوع راپید ها هستند و پس از اتمام جوهر داخل مخزن راپید، دیگر قابل استفاده نیستند؛ راپید های دائمی گران تر بوده و می توان آن ها را با کارتریج جوهر جدید دوباره پر کرد.

مزایای استفاده از راپید

راپید ها در ضخامت های مختلف تولید می شوند و تنوع ضخامت، راپیدها را برای نوشتن ظریف و نقاشی با جزئیات دقیق مناسب می کند؛ شما می توانید راپید هارا در زوایای مختلف بدون آن که جوهر نشت کند یا خطوط ضخمیم شوند، استفاده نمایید؛ همچنین، شما می توانید راپید ها را با سایر ابزارهای هنری مانند مداد، آبرنگ و ماژیک استفاده نمایید.

در صورت استفاده ی صحیح از راپیدها، می توانید سال های طولانی از آن ها نگهداری و استفاده کنید؛ یکی دیگر از مزایای استفاده از راپید، نوک نمدی و جوهر دائمی آن است؛ نوک نمدی راپید باعث ایجاد خطوط صاف می شود و به روان حرکت کردن راپید کمک می کند؛ همچنین جوهر راپید در برابر آب، محو شدن و نور خورشید مقاوم است، این امر راپید را برای نوشتن اسناد مهم و نقاشی های ماندگار، ایده آل می کند.

نکات مهم در انتخاب راپید

انتخاب دقیق روان نویسی راپیدی، می تواند به شما در خلق خطوط دقیق، ظریف و روان کمک کند؛ در ادامه به چند نکته مهم در انتخاب بهترین راپید اشاره می کنیم.

کاربرد

اگر برای نوشتن از راپید استفاده می کنید، به دنبال نوک هایی با ضخامت 0.5 تا 0.8 باشید؛ اگر برای طراحی و نقاشی راپید نیاز دارید، قلم هایی با ضخامت ظریف 0.1 تا 0.5 را انتخاب نمایید؛ اگر برای نقشه کشی و معماری راپید نیاز دارید، می توانید از انواع ضخامت آن استفاده کنید.

قابلیت شارژ

اگر به دنبال راپیدی هستید که به صورت دائم از آن استفاده کنید و پس از تمام شدن شارژ آن به طور مجدد آن را شارژ نمایید، راپید های دائمی را تهیه کنید؛راپید های یکبار مصرف پس از تمام شدن جوهر مخزنشان دیگر قابل شارژ نیستند؛ راپید های دائمی از راپید های یکبار مصرف گران تر هستند.

رنگ جوهر راپید

راپید ها معمولا در رنگ های مشکی به تولید می رسند ولی ممکن است برخی برندها راپید های رنگی تولید کنند؛ راپید با رنگ مشکی، برای نوشتن و طراحی مناسب می باشد و شما می توانید برای طراحی و نقاشی های رنگی خود از راپید های رنگی استفاده نمایید.

نوع نوک

راپید ها، معمولا در دو نوع نوک فلزی و نوک نمدی تولید می شوند؛ راپیدهایی با نوک فلزی برای رسم خطوط دقیق و ظریف مناسب هستند و راپید های نوک نمدی برای رسم خطوط ضخیم تر و نقاشی مناسب هستند.

قیمت راپید

قیمت راپید ها با توجه به برند، سایز نوک، نوع جوهر و رنگ جوهر متفاوت می باشد؛ شما می توانید قبل از خرید قیمت و کیفیت راپیدهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید.

نکات تکمیلی

  • قبل از خرید راپید ، حتما آن را روی یک کاغذ تست نمایید.
  • قبل از خرید، نیاز خود را به طور دقیق مشخص کنید و با توجه به نیاز خود ضخامت راپید خود را انتخاب نمایید.
  • با توجه به کاربرد و سلیقه خود رنگ جوهر را انتخاب نمایید.
  • قبل از خرید، راپید را در دست بگیرید تا متوجه شوید که در دستتان راحت است یا خیر.
  • اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستید، راپیدهای دائمی را انتخاب نمایید.
  • پس از خرید، راپید های خود را در حالت عمودی نگه دارید تا جوهر به نوک قلم نشت نکند.
  • پس از استفاده از راپید خود، درپوش آن را ببندید تا جوهر آن خشک نشود.

معرفی 3 راپید محبوب

راپید ها در انواع و کیفیت های مختلفی به تولید می رسند؛ در ادامه قصد داریم 3 برند محبوب و پرفروش راپید را به شما معرفی کنیم.

راپید یونی پین

راپیدهای یونی پین، یک برند بسیار با کیفیت می باشد که توسط شرکت ساکورا تولید می شود؛ این نوع قلم، به دلیل جوهر دائمی، ضدآب و مقاوم در برابر نور خورشید، شناخته شده است؛ این راپید ها دارای نوک فلزی مقاوم، بدنه ی پلاستیکی سبک و بادوام، جریان روان جوهر، ضخامت های مختلف و غیره، هستند؛ همچنین راپید های یونی پین، یکبار مصرف می باشند.

راپید یونی پین یک ابزار تخصصی و همه کاره است و می توان از آن برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد؛ این برند یک انتخاب همیشگی برای هنرمندان، طراحان و نویسندگان است؛ هر کس به دنبال یک راپید با کیفیت و قابل اعتماد است، می تواند راپید های یونی پین را انتخاب نماید.

راپید روترینگ

راپید های برند روترینگ، ابزاری محبوب در بین هنرمندان، طراحان حرفه ای و مهندسان می باشند؛ این راپید ها به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالا، جوهر روان و تنوع در ضخامت، بسیار شناخته شده هستند؛ راپید های روترینگ در انواع مختلفی از جمله راپیدوگراف، ایزوگراف و آرت پن به تولید می رسند.

از مزایای برند روترینگ می توان به نوک های صاف و روان، بدنه ی ارگونومیک راپید و دائمی بودن آن ها اشاره نمود؛ راپید های روترینگ به دلیل کیفیت بالا و دائمی بودنشان از بقیمت بالاتری برخوردار هستند ولی می توانند باعث صرفه جویی در هزینه ها شوند و سال های طولانی تری برای شما کار کنند.

راپید استدلر

راپید های استدلر، محصولی محبوب و شناخته شده هستند؛ این راپیدها با نوک نمدی و جوهر روان، تجربه نگارشی لذت بخش و دقیق را به ارمغان می آورند؛ از مزایای استفاده از راپید های استدلر می تواند به دقت و ظرافت در نگارش، جلوگیری از پخش شدن جوهر، ماندگاری بالا واستفاده ی آسان از آن، اشاره نمود.

راپید های استدلر، به دلیل کیفیت بالا، تنوع رنگی، کاربردهای متنوع و غیره، انتخابی مناسب برای هنرمندان، طراحان و نویسندگان می باشند؛ راپید استدلر به شما کمک می کند تا بع ظرافت و دقت بالا، ایده های خود را به تصویر بکشید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران
ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا