Image
جدید 1401/12/23

تفاوت راپید با روان نویس چیست؟

نوشتن پیام در جامعه امروزی یکی از راه های انتقال اطلاعات می باشد اگر چه روشهای الکترونیکی بخش زیادی

نوشتن پیام در جامعه امروزی یکی از راه های انتقال اطلاعات می باشد اگر چه روشهای الکترونیکی بخش زیادی از روابط و اطلاعات را در دست گرفته اند. ما در این مقاله از سایت لوازم هنری نوین پارسه ابتدا به معرفی روان نویس چیست ؟ و خودکار راپید چیست؟ پاسخ می دهیم و در ادامه درباره ی تفاوت راپید و روان نویس برایتان میگویم . پس ما تا انتها این مقاله از پارسه همراه باشید.

راپید چیست؟

راپید نوعی قلم می باشد که برای نوشتن و ترسیم استفاده میگردد که در سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. راپید به دونو راپیدهای دائم و راپیدهای یکبار مصرف تقسیم میشوند. راپید دائم در صورت تمام شدن جوهر میتوان آن را تعویض کرد و دوباره استفاده کرد ولی راپید یکبار مصرف وقتی جوهرش به اتمام می رسد باید کنار گذاشته شود .

قلم راپید

استفاده درست از راپید بسیار مهم است زیرا که اگر راپید اشتباه در دست قرار بگیرد در دراز مدت باعث ساییدگی نوک قلم میشود و کاغذ پاره میگردد. در هنگام استفاده از راپید حتما راپید را به خوبی تکان دهید تا جوهر به سمت نوک قرار گیرد . استفاده از راپید دائمی کار سختی می باشد و باید از قبل آموزش دیده باشید اگر فرد مبتدی هستید بهتر است از راپید یک بار مصرف استفاده کنید. راپید دائمی بسیار گران قیمت تر از راپید یک بار مصرف می باشد.

قلم راپید در رشته معماری، هنر، گرافیک و ... مورد استفاده می باشد. همانطور که قبل گفتیم راپید دارای ضخامت مختلف می باشد راپید های با ضخامت کم برای کارهایی که ظرافت بالا نیاز دارد مورد استفاده قرار میگیرد و راچید با ضخامت بالا برای پرکردن نقاط و جاهای خالی نقاشی مناسب می باشند. پس هنگام خرید راپید به کاربرد آن دقت کنید.

در صورتی که برروی کاغذ گلاسه با راپید کار کنید اگر اشتباهی صورت بگیرد میتوانید با تیغ یا چاقو آن قسمت را بردارید این یکی از مزیت راپید نسبت به روان نویس است .

انواع برند های راپید

  1. راپید بیرو BIRO
  2. راپید اسکول مکس یا AF
  3. راپید یونی پن Unipen
  4. راپید رترینگ ROTRING

روان نویس چیست؟

روان نویس یکر دیگر از ابزارهای نوشتن می باشد که از نظر ظاهری شباهت بسیار به خودکار دارد ولی با خودکار متفاوت می باشد . در مغزی روان نویس، جوهر مایع روان وجود دارد که در یک ابر فشرده ود استقاده قرار گرفته می شود . به مغزی روان نویس ریفل گفته می شود که معمولا قابلیت تعویض ریفل وجود دارد که وقتی که مغزی روان نویس تمام می شود برای استفاده دوباره از آن میتوان مغزی دیگر استفاده کرد. روان نویس ها مثل راپید های دائمی قابلیت چندبار استفاده را دارند. روان نویس نیز مانند راپیدها سایزهای مختلفی در بازار می باشد پس هنگام خرید به سایز روان نویس دقت کنید که برای چه نوع نوشتاری لازم دارید. روان نویس های با نوک باریک محبوبیت بیشتری دارند چون که روان نویس نوک پهن احتمال پخش شدن جوهر بر روی کاغذ را دارد. روان نویس باعث میگردد که از نوشتن لذت ببریم این ابزار بسیار پرکاربرد بوده است . شما میتوانید برای دیدن انواع روان نویس های معمولی و حرفه ای از سایت لوازم تحریر پارسه دیدن کنید.

روان نویس نوشت افزار مناسب برای نوشتن می باشد که در ابتدا با راپید اشتباه می شود . البته روان نویس مثل راپید دارای ضخامت های مختلفی می باشد ولی تنوع ضخامت روان نویس کمتر از راپید است. یکی دیگر از تفاوت اصلی بین این دو ابزار وجود مخزن جوهر است که در روان نویس مغزی یدک وجود دارد پس نیازی به شست و شو ندارد اما راپید مخزن استوانه ی دارد که قابلیت شارژ دارد و پس از استفاده بهتر است سر قلم آن شسته شود.

تفاوت راپید و روان نویس

تفاوت راپید با روان نویس چیست؟

به طور خلاصه در این قسمت از مقاله نوین پارسه تفاوت راپید و روان نویس را برایتان میگوییم.

اولین تفاوت بین این دو ابزار نوشتن و ترسیم این است که راپید تنها دارای سر قلم فلزی می باشد در صورتی که روان نویس علاوه بر نوک فلزی، نوک نمدی و ساچمه ای نیز دارد.

راپید برای ترسیم خطوط با ضخامت های مختلف بسیار مناسب است در صورتی که روان نویس برای نوشتن و نگارش مورد استفاده قرار میگیرد. اگر طولانی مدت از راپید برای نوشت استفاده کنید نوک قلمش صدمه میبیند و در بعضی موارد کاغذ پاره شود.

هنگام در دست گرفتن راپید و استفاده از آن باید زاویه قرار گرفتن در دست 9 درجه باشد ولی در روان نویس در هر زاویه ای قابل نوشت است.

در راپید بعد از هر بار استفاده باید مخزن جوهر شسته شود. ولی روان نویس دارای مخزن یدک است.

روان نویس راپیدی نیز دارای نوک سوزنی شکل از جنس نمد با بدنه فلزی در سایت لوازم هنری پارسه موجود می باشد که دارای قطر نوشتاری متنوع و مختلفی است. روان نویس راپیدی قابلیت شارژ مجدد ندارد به همین دلیل قیمت مناسبی نسبت به راپید دائمی دارد.

جمع بندی

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی نوین پارسه درباره روان نویس چیست؟ و خودکار راپید چیست؟ گفتیم و در ادامه تفاوت راپید با روان نویس برای شما دوستان عزیز توضیح دادیم امیدواریم که این مقاله از سایت لوازم هنری نوین پارسه برای شما مفید واقع شده باشد. ممنون که همراه همیشگی ما هستید.

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران

1 دیدگاه

نام
1402/05/26

comment

ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا