Image
جدید 1401/04/22

نوک مداد از چیست؟+ انواع مداد با توجه به میزان سختی

ما در این مقاله از سایت پارسه می خواهیم به چند سوال شما در مورد نوک مداد از چیست؟نوک مداد از چه عنص

ما در این مقاله از سایت پارسه می خواهیم به چند سوال شما در مورد نوک مداد از چیست؟ نوک مداد از چه عنصری است؟ سختی نوک مداد از چیست یا با چی درست شده است پاسخ دهیم و در ادامه با انواع مداد با توجه به میزان سختی آشنا شویم. پس با فروشگاه اینترنتی نوین پارسه همراه باشید.

نوک مداد از چیست؟

نوک مداد از گرافیت و ختک رس تشکیل شده است گرافیت همان کربن می باشد. گرافیت یا کربن یک ماده بسیار نرمی است و هنگام کشیدن فقط خط کوچکی بر جای می گذارد و حالا برای کشیدن بهتر خط به گرافیت خاک رس اضافه میکنند تا استحکام و ماندگاری بهتری داشته باشد. اگر مقدا گرافیت و رس متفاوت باشد(کم و زیاد شود) ترکیب آنها باعث میگردد که روی سختی و نرمی مداد تاثیر گذار باشد برای همین دلیل مداد های مختلف و با کاربردهای گوناگون وجود دارد. یکی از موارد دیگری که بر روی سختی مداد تاثیر میگذارد میزان زمان حرارت دیدن گرافیت می باشد.

نوک مداد از چه عنصری است؟

برای پاسخ به این سوال که نوک مداد از چه عنصری است یا نوک مداد از چه کانی است؟ باید گفت که نوک مداد از عنصری به نام گرافیت می باشد که گرافیت یکی از اشکال کربن می باشد . عنصر گرافیت از 6 اتم کربن بوجود آمده است که با یدیگر پیوند کوالانسی داده شده اند. این ویژگی گرافیت باعث شده که ساختار لایه ای در گرافیت شکل بگیرد که به راحتی بر روی هم می لغزند و خاصیت روان و نرمی به مداد می دهد. گرافیت بخاطر سیاه رنگ بودن و نرمی آن در ساخت مغز مداد مورد استفاده قرار میگیرد.

سختی نوک مداد از چیست؟

سختی نوک مداد به میزان خاک رسی که با گرافیت ترکیب میگردد می باشد هر اندازه خاک رس بیشتر باشد مغز مداد سختر می شود. مداد سیاهی که سختی بیشتری داشته باشد راحت میتوان نوک آن را تیز کرد. حال اگر مقدار گرافیت بیشتر گردد و مقدار خاک رس کمتر، مداد سیاه تر و نرم تر می شود و نمتوانید با آن مداد خطوط ریز و دقیق بکشید. مدادی که خاک رس کمتری داشته باشد و گرافیت بیشتر در آن استفاده شده باشد برای طراحی سیاه قلم بسیار مناسب است.

نوک مداد از چیست با چی درست میشه؟

برای درست کردن مداد از چوب و کاغذ یا روزنامه باطله استفاده میشود و بیشتر از چوب درخت سرو چون که تراشیدن مداد راحتتر انجام شود. چوب مداد به شگل گرد یا شش ضلعی یا سه ضلعی برش داده می شود. ممکن است کارخانه ها فرمول مخصوص به خود را برای ساختن مداد داشته باشند اما تقریبا نتیجه همه یکی می باشد.

انواع مداد با توجه به میزان سختی

میزان استفاده گرافیت در مداد، سختی، سیاه بودن و نوع مصرفی که میخواهیم از مداد بکنیم را مشخص میکند. بعضی از مداد ها برای نقاشی و طراحی درست شده است که در آن اصولا از گرافیت مرغوب که خالص و نرم است بکار رفته است. مغز بعضی از مداد ها قطر بیشتری دارند که قطر استاندارد مغز مداد معمولا 2 میلی متر است البته مداد های طراحی 3 یا 4 میلی متر نیز می باشد. مداد ها با توجه به سخت بودن و نرم بودن آن ها نام گذاری میشوند.

  • مداد های گروه B:در مداد های این گروه گرافیت بیشتری و خاک رس کمتری مورد استفاده قرار گرفته است. به همین علت مداد های گروه B نرم تر و پررنگ تر می باشند. این نوع از مداد ها بیشتر در طراحی مورد استفاده قرار میگیرنند. مداد های B داری شماره بندی مختلفی است که شماره های B-B3 برای طراحی و خطاطی و شماره های B4-B9 برای پرتره و طراحی حرفه ای مناسب می باشد.
  • مداد های گروه H: مداد های این گروه گرافیت کمتر و خاک رس بیشتری در مغز مداد استفاده شده است پس در نتیجه این مداد ها کم رنگ تر است. شماره مداد های H-H2 مغز سختی دارند و برای طرح های ریاضی و فنی مورد استفاده قرار میگیرند و شماره های H3-H5 برای نقشه های حساس فنی و مهندسی و شماره های H6-H9 برای نقشه برداری، نجاری و منبت کاری استفاده می شود و فوق العاده سخت هستند.
  • مداد های HB : این مداد ها سختی و نرمی متعادلی دارند و بیشتر برای نوشتن و طراحی مورد استفاده قرار میگریند.

برای خرید لوازم تحریر و خرید لوازم هنری به صورت غیر حضوری میتوانید به فروشگاه اینترنتی نوین پارسه مراجعه کنید. نوین پارسه علاوه بر لوازم تحریر و نوشت افزار امکان خرید انواع لوازم هنری، لوازم مدرسه ، لوازم اداری ، اسباب بازی و بازی فکری را نیز برای شما فراهم کرده است.شما دوست عزیز میتوانید با مراجعه به سایت پارسهبهترین و باکیفیت ترین کالاها را مشاهده کرده و سپس ثبت خرید را انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که نوک مداد ازچیست ؟ و نوک مداد از چه عنصری است؟ پاسخ دهیم و در ادامه گفتیم که سختی نوک مداد از چیست؟ و در کل نوک مداد از چیست با چی درست میشه؟ توضیح مختصری بدهیم و با انواع مداد با توجه به میزان سختی آنها آشنا شدیم امیدواریم که این مقاله از سایت نوین پارسه برای شما مفید واقع شده باشد.

منابع: Graphit wiki , Clay wiki

امتیاز محصول

8.5

طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت ساخت
8.0
طراحی و زیبایی
7.5
ارزش خرید
9.5
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
25 از 78 رضایت خریداران

1 دیدگاه

نام
1402/05/26

comment

ارسال نظر

موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

امتیاز:(جهت رای روی ستاره ها کلیک کنید)
telegram
ایتا